کد خبر : 261763
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - 14:58
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پروانه صیدِ محدود در اصفهان صادر می‌شود

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: پروانه صید ماهی با تک قُلاب و نیز شکار گُراز (ویژه اقلیت‌های مذهبی) بطور محدود و در برخی از مناطق استان برای متقاضیان در سال جاری صادر می‌شود.

پروانه صیدِ محدود در اصفهان صادر می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مریم امیدی افزود: پروانه شکار ویژه گُراز(خوک وحشی) فقط برای اقلیت‌های مذهبی و در مناطق چهارگانه محیط زیست استان صادر خواهد شد.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار داشت: پروانه شکار گُراز با هدف کنترل و تعدیل جمعیت این گونه جانوری با توجه به جمعیت قابل توجه آن و خسارات وارد شده به مزارع کشاورزی و باغ‌ها صادر می‌شود.

امیدی با بیان اینکه متقاضیان پروانه شکار گُراز باید گواهینامه آشنایی با قوانین شکار و صید را دریافت کرده باشند، خاطرنشان کرد: دوره آموزش مربوط به آشنایی با قوانین شکار و صید توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اواخر شهریور جاری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان برگزار و برای شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره صادر می‌شود.

وی از مناطق چهارگانه استان اصفهان که امکان شکار گُراز در آنها وجود دارد به منطقه حفاظت شده “دالانکوه” در غرب استان، منطقه حفاظت شده “کرکس” در نطنز، پارک ملی پناهگاه حیات وحش “موته” و منطقه حفاظت شده “قمصر و بَرزُک” در کاشان اشاره و اضافه کرد: پروانه شکار گُراز تا اوایل اسفند امسال صادر می شود، مدت زمان اعتبار هر پروانه، سه روز است و هر شخص حداکثر می‌تواند چهار پروانه دریافت کند.

امیدی همچنین با اشاره به صدور پروانه صید ماهی با تک قُلاب تا آخر شهریور امسال گفت: این پروانه برای هر فرد علاقه‌مند صادر می‌شود و نیاز به دوره یا مدرک خاصی ندارد.

وی تاکید کرد: پروانه صید ماهی با تک قلاب در استان اصفهان فقط برای دریاچه سد زاینده‌رود در شهرستان چادگان صادر می‌شود.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: صدور پروانه‌های شکار و صید در هر سال با توجه به شرایط مختلف مانند جمعیت گونه‌های حیات وحش و وضعیت خشکسالی متفاوت و بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

به گفته وی، متقاضیان زیادی برای شکار پرنده در استان وجود دارد اما در زمان حاضر بدلیل برخی مسائل قانونی و شرایط خشکسالی، در مناطق چهارگانه محیط زیست پروانه شکار آنها صادر نمی‌شود و در باره زیستگاه‌های آزاد نیز پس از رفع مسائل مرتبط با ماده قانونی و تصویب در شورایعالی حفاظت محیط زیست، تصمیم گیری خواهد شد.

امیدی همچنین گفت: شیوه‌نامه‌های مربوط به صدور پروانه‌های شکار و صید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بصورت سراسری به استان‌ها ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بدلیل خشکسالی متوالی و گرمای شدید هوا در فصل تابستان با مسائلی مانند کمبود منابع آبی و تغذیه‌ای برای حیات وحش در زیستگاه‌های مختلف استان مواجه بودیم که همواره تلاش‌های مستمری با اجرای برنامه‌هایی مانند آبرسانی با تانکر سیار، احداث آب انبار و سطوح باران گیر و تامین علوفه برای مناطق حساس، صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون گزارشی از سرایت بیماری خاص در بین حیات وحش در مناطق مختلف استان اصفهان دریافت نکرده‌ایم.

استان اصفهان دارای ۱۱ منطقه چهارگانه محیط زیست شامل پارک‌های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده است.

همچنین این استان دارای یک تالاب بین‌المللی به نام “گاوخونی” و ۱۰ منطقه شکار ممنوع است که همه این مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است