کد خبر : 261367
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - 11:17
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: تندورهای داخلی به فکر براندازی هَستند

یک نماینده مجلس گفت: یک جمع بسیار قلیل اما تندرو در کشور اقدامات‌شان در جهت براندازی است، وزارت اطلاعات وظیفه دارد این افراد را شناسایی و با این افراد مقابله کند و نگذارد این مرز از تندروری کشور ما را فلج کند.

نماینده مجلس: تندورهای داخلی به فکر براندازی هَستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تازه‌ترین تلاش‌ها برای آزادی زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران و احیای برجام گفته‌ است.

بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

  •  همه باید حمایت و کمک کنیم آن بلایی که سر برجام آمد و قربانی منافع جناحی شد تکرار نشود و هر سند و توافقی که قرار است انجام شود به سرنوشت برجام دچار نشود و منافعش به ملت و به کشور و نظام برسد.
  • آنچه که وزارت خارجه انجام می‌دهد تامین‌کننده منافع ماست که با نظارت نهادهای بالادستی در حال انجام است و دلیلی ندارد طیف‌های مختلف نگاه جناحی به این مذاکرات داشته باشند.
  • گفت‌وگوهایی که در حال انجام است چه به متن امضا شده بین دو طرف ختم شود و چه در قالب گفت‌وگوهای شفاهی به توافق برسند آن چه‌که اتفاق می‌افتد اجرایی شدن و احیای برجام است و به دلیل این‌که هیچ قرارداد جدیدی به امضا نمی‌رسد و هیچ توافق جدیدی نیست و صرفا آنچه که اتفاق می‌افتد سند اجرایی احیای برجام و تدام همان مذاکرات است به نظر نمی‌رسد نیازی به تایید مجلس داشته باشد.
  • جریان تندروی مجلس با هرچیزی که کشور را از چالش و تنش خارج کند مخالفت می‌کنند، در صورت توافق احتمالی رئیس و هیات رئیسه مجلس برای جلوگیری از مخالفت این جریان تندرو در مقابل توافقات جدید چه کاری باید انجام دهند.
  • در کشور متاسفانه یک تفکری حال چه در مجلس و چه در خارج از مجلس و چه در جاهای دیگر وجود دارد، نمی‌دانم دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند که این‌ها به کجا وصل هستند و چرا با هر اقدامی که تامین‌کننده منافع ملت و نظام باشد و کشور را به سمت آرامش ببرد مخالفت می‌کنند و از هر اقدامی که کشور را وارد تنش و چالش با مردم و جهان کند، استقبال می‌کنند و در این تنور می‌دمند؟
  • رفتار این جریان تند که هم در داخل و هم در خارج از مجلس وجود دارد باید آسیب‌شناسی شود. معتقدم وزارت اطلاعات نسبت به ارتباطات این افراد و کارهایی که انجام می‌دهند باید ورود پیدا کند چرا ما هر زمانی که می‌خواهیم به سمت بهبود رابطه با جهان برویم یک اتفاقی می‌افتد؟ چرا هر زمانی که می‌خواهیم یک مشکلی را در دستگاه سیاست خارجی حل کنیم در هر دولتی فرقی هم نمی‌کند این‌ها هستند و کاری می‌کنند؟
  •  یک جمع بسیار قلیل اما تندرو در کشور حتی اگر ما نیت این افراد را پاک بدانیم اما اقدامات‌شان در جهت براندازی است، وزارت اطلاعات وظیفه دارد این افراد را شناسایی و با این افراد مقابله کند و نگذارد این مرز از تندروری کشور ما را فلج کند، زیرا کشور ما امروز در سیاست داخلی و خارجی توسط این تندورها فلج شده است و درحال حاضر کشور شرایطی را تجربه می‌کند که نیاز داریم فاصله ایجاد شده بین مردم و حاکمیت، مشکلات اقتصادی مردم و بی‌اعتمادی و هزار و یک معضلی که وجود دارد را با یک نگاه عاقلانه درمان کنیم.
  • مثلا سوال می‌شود چرا نخبگان ما مهاجرت می‌کنند؟ چرا دانشجویان ما مهاجرت می‌کنند؟ چرا این فضا در دانشگاه‌ها ایجاد شده است هر استادی ممکن است در معرض اخراج قرار گیرد و حکم اخراجش را کف دستش بگذارند؟ این‌ها را یک شخص دلسوز باید بنشیند درمان کند، راهکار بدهد و دلگرمی ایجاد کند و از نیروهای نخبه و مردم حمایت کند.
  • در عرصه مسائل داخلی وضعیت مردم به لحاظ اقتصاد و معیشت دیگر طاقت‌فرسا نیست بلکه غیرقابل تحمل است و مردم نمی‌توانند با این شرایط زندگی کنند. یک فردی از درون کشور و حاکمیت حداقل این مطالب را در کف جامعه می‌بیند باید به فکر درمان باشد، اما در بخش‌های اجرایی آن چیزی که من و شما مشاهده می‌کنیم، ۱۸۰ درجه متفاوت است و جای تعجب دارد.
  • من به عنوان انسانی که خداوند یک مقداری به آن عقل داده است فکر می‌کنم این میزان از لجاجت و نادرستی سیاست‌ها عادی نیست و نمی‌تواند ناشی از خطا باشد نمی‌تواند ناشی از عدم درک شرایط باشد. این همه اشتباه و خطا عادی نیست. کشور توسط گروه‌های نفوذی و افراد نفوذی نابود می‌شود که قصد دارند کشور و یا مردم ما را تکیه و پاره کنند و فکر می‌کنم دستگاه‌های امنیتی باید در این خصوص ورود کنند.
  • من به عنوان فردی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارم و عزت این کشور و این مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند و سربلندی‌شان را آرزو می‌کنم و به عنوان کسی که این نظام را حاصل خون بیش از ۲۳۰ هزار شهید می‌دانم احساس بدی از این شرایط دارم اما نمی‌دانیم با چه کسی باید صحبت کنیم و چه علاجی را باید پیدا کنیم تا از این شرایط، ورطه و چرخه نادرست خلاص شویم.
اخبار مرتبط:
قالیباف: می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد / زنگنه، نماینده مجلس: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است
قالیباف: می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد / زنگنه، نماینده مجلس: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است

رئیس مجلس مدعی شد: در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رای نمایندگان گذاشته است، از طرف دیگر می‌گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی‌دهد؛ مهم‌ترین بها همین اقدام است.

عمادالدین باقی: دانشجویان بازداشتی در آمریکا از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند
عمادالدین باقی: دانشجویان بازداشتی در آمریکا از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه نیرویی بتواند به دانشگاه وارد بشود و گاز اشک‌آور بزند و افراد را بازداشت کند، باید به هر شکل محکوم شود اما تعداد زیادی از بازداشتی‌ها آزاد شدند و از همان لحظه اول، وکیل و حق دفاع داشتند.

نماینده مجلس: با زور و گشتِ ارشاد، دین و حجاب حفظ نمی‌شود
نماینده مجلس: با زور و گشتِ ارشاد، دین و حجاب حفظ نمی‌شود

نوری قزلجه گفت: باید مبنای حجاب مورد بحث گذاشته شود و یک اجماعی شکل بگیرد تا قوانین و مقررات لازم برای داشتن یک جامعه‌ی عفیف در آن شرایط ایجاد شود. از این رهگذر می‌توانیم به یک جامعه‌ی دین دار برسیم، با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است