کد خبر : 260996
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ - 11:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ناشناسی که بانی آزادی ۱۹۴ زندانی غیرعمد در اصفهان شد

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان گفت: در آستانه اربعین حسینی با هدف حمایت از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه با بذل ده سکه بهار آزادی دیگر، مددجویانی که با مشارکت یک نیکوکار اصفهانی آزاد شده‌اند، به عدد 194 زندانی رسید.

ناشناسی که بانی آزادی ۱۹۴ زندانی غیرعمد در اصفهان شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اسداله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ و در شرایطی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا میزان مشارکت‌های مردمی تا حدودی کاهش یافته بود، نیکوکاری که هرگز راضی به افشای نام خود نشده در مراحل متعدد و هر بار با هدیه چند سکه‌ بهار آزادی جواز آزادی زندانیانی غیربزهکاری را فراهم کرده است که کمتر مورد توجه عموم خیران بوده‌اند.

به نوشته فارس؛ وی بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی با هدف حمایت از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه با بذل ده سکه بهار آزادی دیگر، مددجویانی که با مشارکت یک نیکوکار اصفهانی آزاد شده‌اند، به عدد ۱۹۴ زندانی رسید.

گرجی‌زاده افزود: این خیّر نیک‌اندیش تا به امروز بیشتر به آن دسته از بدهکاران مالی نگاه کریمانه داشته است که با عنوان تعهد مهریه‌های معقول و بعضا محدود به چند سکه انگشت‌شمار گرفتار بند آمده و از ایفای دیون خود به دلیل بی‌کاری، کم‌توانی یا دیگر مشکلات عاجز مانده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان بیان کرد: حمایت از زندانیان مهریه اگرچه در اولویت رسیدگی‌های ستاد مردمی دیه قرار ندارد، اما در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها افراد آبرومند و بعضا جوانان مستعد کار بسیاری پیدا می‌شوند که نه با تقبل صداق‌های چند صد سکه‌ای و احیانا هزار عددی، بلکه به صرف ناتوانی در پرداخت مهریه‌هایی به تعداد پنج سکه یا حتی کمتر از این عدد در منجلاب دادخواست مطالبه کابین و در پیچ و خم فرسایشی اخذ مطالبات حقوقی از جانب زوجه گرفتار آمده‌اند.

وی ادامه داد: اقدام قابل تقدیر این خیر و به عبارت بهتر صالح بی‌نام و نشان اصفهانی که بدون جار و جنجال و در کمال اخلاص دست به چنین اقدامات ماندگاری می‌زند در راستای مساعدت و دستگیری از همین افراد مستمند تعریف می‌شود.

گرجی‌زاده خاطرنشان کرد: نهاد حمایتی ستاد دیه از بدو تاسیس خود در سال ۱۳۷۹ تا به امروز بر حسب ماهیت غیردولتی خود نزدیک به ۱۴ هزار زندانی جرایم غیرعمد را از محل همین کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از بند حبس رهایی بخشیده است.

اخبار مرتبط:
سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد
سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از بهره‌برداری از سد سرداب در صورت تأمین مالی در تابستان سال‌جاری، خبرداد.

اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است/ برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی
اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است/ برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای نخستین بار بخش بزرگی از جشنواره شیخ بهایی در محیط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود

گزارش موانع تولید اصفهان به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود
گزارش موانع تولید اصفهان به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود

استاندار اصفهان گفت: هدف این است که با تحقق واقعی و همه جانبه شعار سال بتوانیم شاهد روند امیدآفرینی در حوزه تولید باشیم و در این راستا از موانع رشد تولید، گزارشی تهیه شود تا بتوانیم به معاون اول ریاست جمهوری که پیگیر این موضوع مهم هستند، ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است