کد خبر : 260853
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ - 14:02
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

برنامه غربالگری بیماری‌های متابولیک ارثی در ۱۶ شهر اصفهان آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برنامه غربالگری بیماری‌های متابولیک ارثی از شهریور ماه در ۱۶ شهرستان استان اصفهان اجرایی شد.

برنامه غربالگری بیماری‌های متابولیک ارثی در ۱۶ شهر اصفهان آغاز شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمید گله داری اظهار داشت: به دنبال اجرای پایلوت برنامه غربالگری بیماری‌های متابولیک ارثی در ۵ شهرستان و نتایج موفق آن و پس از ماه‌ها تلاش برای گسترش برنامه متابولیک ارثی نوزادان به سایر شهرستان‌های تحت پوشش از اول شهریورماه فاز اول آن به اجرا درآمد.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۶ شهرستان تحت اجرای این برنامه قرار گرفتند، ادامه داد: با اجرای دقیق برنامه که ۵۰ بیماری را در نوزادان بررسی می‌کند و با شناسایی نوزادان مبتلا به این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی بتوانیم از بروز معلولیت‌های ذهنی و جسمی جدید و حتی فوت نوزادان مبتلا پیشگیری شود وقدم های مثبتی در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت برداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای الکترونیکی برنامه را نقطه امتیاز آن خواند و افزود: چهار نقطه غربالگری، آزمایشگاه منتخب (بخش خصوصی)، کلینیک تخصصی (امین و امام حسین) و ستاد شبکه شهرستان دسترسی به سامانه این برنامه دارند. مطمئناً این برنامه نیز همانند بسیاری از برنامه‌های واحد بیماری‌های غیرواگیر جزو برنامه‌های اثربخش است که نتایج ارزشمند آن را درآینده نزدیک خواهیم دید.

وی گفت: این برنامه برای شهرستان اصفهان و چهار شهرستان جدید شرق اصفهان تا پایان شهریور راه اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است