کد خبر : 260760
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - 17:53
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

وزیر کشور: انفجار معدن طرزه غیرقابل پیش بینی بود

وزیر کشور وقوع انفجار در معدن زغالسنگ منطقه "رزمجا" از معادن طزره را "غیرمترقبه" دانست و گفت:‌ براساس بررسی‌های صورت گرفته، مقررات لازم ایمنی در معدن طزره رعایت شده بود.

وزیر کشور: انفجار معدن طرزه غیرقابل پیش بینی بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تسنیم نوشت: احمد وحیدی ظهر امروز و پس از بازدید میدانی از آخرین وضعیت معدن طزره که دچار ریزش شده است، اظهار داشت: جان باختن ۶ کارگر معدن طزره دامغان باعث تأسف است.

وی به خانواده‌ها و همکاران کارگرهای جان‌باخته ناشی از این حادثه تسلیت گفت و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه در زمان تعطیل شدن و خروج کارگران از تونل‌ها رخ داده است.

وحیدی با اشاره به امدادرسانی اصولی و بدون هیجان‌زدگی محبوسان عنوان کرد: بی‌خطرسازی تونل‌ها، اقدام مهمی بود که می‌بایست ابتدا انجام می‌شد که با درایت لازم این مهم انجام شد.

وی با اشاره به غلظت بالای گاز مونواکسید کربن در تونل‌های این معدن، میزان این گاز در ابتدای امدادرسانی را ۳۰ برابر حد مجاز آن اعلام و تصریح کرد: امدادگران برای ورود به تونل حجم گاز موجود را از ۹۰۰ پی.پی.ام به ۳۰ پی.پی.ام کاهش دادند تا امدادرسانی بدون خطر انفجار مجدد انجام شود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته، مقررات لازم ایمنی در معدن طزره رعایت شده بود خاطرنشان کرد: حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال سنگ طزره دامغان اتفاقی غیر منتظره و غیرقابل پیش بینی بوده است.

وحیدی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه فعالیت‌های معدنی، دارای زمینه‌های خطر است، با هماهنگی با مسئولان شرکت زغال سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را بهبود ببخشیم.

گفتنی است براثر انفجار و ریزش تونل معدن زغالسنگ البرز شرقی در رزمجای طزره، ۶ نفر به نام‌های “بهروز افروز” ۴۰ ساله، “قربانعلی کمال” ۴۳ ساله، “حسین غزائیان” ۵۰ ساله، “حمید ایزدی” ۴۸ ساله، “ابوالفضل غنایی” ۵۱ ساله و “محمد نعیمی صفت” ۵۰ ساله جان باختند.

همه جان‌باختگان در این حادثه متاهل بوده و بیش از ۲۰ سال سابقه کار در این معادن را داشتند.

اخبار مرتبط:
استانداری: ادارات تهران از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تعطیل است / ادارات استان در روز پنج‌شنبه نیز از ساعت ۱۱ تعطیل خواهند بود
استانداری: ادارات تهران از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تعطیل است / ادارات استان در روز پنج‌شنبه نیز از ساعت ۱۱ تعطیل خواهند بود

روابط عمومی استانداری تهران اعلام کرد: درپی افزایش ناگهانی دما ادارات استان تهران ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه سوم مرداد تا پایان هفته تعطیل است. به گزارش استانداری تهران، اداره کل روابط عمومی استانداری تهران اعلام کرد : در پی افزایش ناگهانی دما ادارات استان تهران ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه سوم مرداد تا پایان هفته تعطیل است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی: طرح مقابله با بی‌حجابی تعطیل بَردار نیست
جانشین فرمانده نیروی انتظامی: طرح مقابله با بی‌حجابی تعطیل بَردار نیست

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره اجرای طرح نور گفت: قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای این طرح به وجود نمی آید، برخورد با جرم مشهود از وظایف ذاتی انتظامی است، ما اسیر امواج نخواهیم شد، ما در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم، لازم است شورای تأمین هم در راستای حمایت از این طرح گام بردارد، بنابراین طرح نور تعطیل‌بردار نیست، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یکی فروع دین است و نمی توان فروع دین را تعطیل کرد.

به ما گفتند زَنها در این منطقه باید فقط بزایند/ گزارشی از بارداری اجباری در روستاهای محروم
به ما گفتند زَنها در این منطقه باید فقط بزایند/ گزارشی از بارداری اجباری در روستاهای محروم

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با چند بهورز در روستاهای محروم از وضعیت فرزندآوری در این روستاها گزارشی تهیه کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است