کد خبر : 260334
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - 17:26
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

کیهان: برخی فیلمسازها برای توقیف فیلم‌هایشان لَه لَه می‌زنند

کیهان نوشت: حقیقتا چنین محصولات سخیف که روی فیلمفارسی‌های آبگوشتی دوران قبل را سفید کرده، چگونه در دورانی پروانه ساخت گرفتند و چگونه بدون هیچ توضیحی مهر «توقیف» خوردند و باعث گردنکشی سازنده آن شدند!

کیهان: برخی فیلمسازها برای توقیف فیلم‌هایشان لَه لَه می‌زنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه کیهان نوشت: همان‌گونه که مردم به دستگاه‌های نظارتی این اختیار را داده‌اند که مانع ساخت و پخش کالاهای غیر استاندارد خوراکی و پوشاکی و صنعتی و… شوند، برهمان اساس همین دستگاه‌های نظارتی (البته در شاخه مربوطه) براساس تصریح قانونی که ذکر گردید، بایستی از تولید و ساخت و توزیع و پخش محصولات هنری و از جمله سینمایی غیر استاندارد و با ساختار سخیف و پیش پا افتاده جلوگیری به عمل آورند و واقعا نام و عنوان این ممانعت از تولید و نمایش محصولات بنجل و غیر استاندارد، «توقیف» نیست که باعث رهایی و سرافرازی فیلمساز قلابی آن شود، بلکه به معنای «دارا نبودن سواد و تخصص سینمایی و ضعف مفرط و شدید اثر تولید شده» است که در واقع نشان بی‌سوادی و بی‌هنری صاحب اثر بوده و باید سرافکندگی و شرمساری‌اش را باعث گردد.

یکی از مصادیق بارز این‌گونه آثار شبه سینمایی که سازنده‌اش سال‌ها نان همان مهر «توقیف» را خورد و با آن، پز عالمانه و روشنفکری داد، اخیرا سر از شبکه‌های به اصطلاح قاچاق درآورد و تقریبا اغلب افرادی که آن را دیدند، متوجه شدند به قول سوگلی حرمسرای ناصرالدین شاه: «چه میمونی را با مهد علیا‌ اشتباه گرفته بودند»!!

حقیقتا چنین محصولات سخیف که روی فیلمفارسی‌های آبگوشتی دوران قبل را سفید کرده، چگونه در دورانی پروانه ساخت گرفتند و چگونه بدون هیچ توضیحی مهر «توقیف» خوردند و باعث گردنکشی سازنده آن شدند!

زمانی «ادوود» را بدترین فیلمساز تاریخ ‌هالیوود نامیدند که تیم برتن هم فیلمی در سال ۱۹۹۴ درباره آن ساخت و فیلم «اتاق» تامی ویزو نیز بدترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شناخته شد. تامی ویزو، گذشته‌ای نامعلوم و ثروتی نامعلوم‌تر داشت و دارد و اساسا روشن نشد چرا به فیلم‌سازی روی آورد و چرا هنوز آن را ادامه می‌دهد! فیلم درباره تامی ویزو را هم جیمز فرانکو در سال ۲۰۱۷ به نام «هنرمند فاجعه» ساخت.

تامی برای تحقق آرزوی فیلم‌سازی خود و بازیگری دوستش به نام «گرک» به ‌هالیوود رفت اما استودیوهای ‌هالیوودی اگرچه گرک را پسندیدند ولی تامی را قبول کردند. از همین روی تامی برای انتقام از ‌هالیوود و اثبات خود، با پول هنگفتی که در اختیار داشت، شخصا به ساخت فیلمی به نام «اتاق» براساس فیلمنامه‌ای از خود و باشرکت گرک اقدام نمود. دوربین و وسائل فیلمبرداری خرید و بازیگر و سایر عوامل فنی را استخدام کرد اما آنچه ساخته شد، هجوی بیش نبود.

به نظر می‌آید مثل فیلم سخیف تامی ویزو در مقابل آنچه بعضا در این سینما تولید شده که اساسا از فیلم و سینما بویی نبرده و متاسفانه به دنبال مهر رهایی بخش «توقیف» له له می‌زند، مثل فیلم «همشهری کین» است در مقابل فیلمفارسی‌های «قهوه خونه قنبر» یا «آقا مهدی کله پز» و یا «خانم دلش موتور می‌خواد»!!

اخبار مرتبط:
جشنواره اثر آویخته بر دیوار نیست، گفتگوی اجتماعی است
جشنواره اثر آویخته بر دیوار نیست، گفتگوی اجتماعی است

دبیر هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی ‌فجر از تغییر در سیاستگذاری جشنواره خبر داد و آن را گفتگویی اجتماعی خواند.

تشکیل پرونده قضایی برای رضا بابک و مرضیه برومند / قوه قضائیه: در جریان جشنواره فجر، دو هنرمند مرد و زن، اقدامی خلاف شرع انجام دادند
تشکیل پرونده قضایی برای رضا بابک و مرضیه برومند / قوه قضائیه: در جریان جشنواره فجر، دو هنرمند مرد و زن، اقدامی خلاف شرع انجام دادند

میزان نوشت: در پی انجام اقدام خلاف عرف در افتتاحیه جشنواره فجر از سوی دو هنرمند مرد و زن، در همان روز علیه این افراد پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

رضا بابک، بازیگر: من اخراجی صدا وسیما هستم / نامه اش را تا این اواخر داشتم / اوایل انقلاب گفته بودند که ما چیزی به اسم بازیگر نداریم
رضا بابک، بازیگر: من اخراجی صدا وسیما هستم / نامه اش را تا این اواخر داشتم / اوایل انقلاب گفته بودند که ما چیزی به اسم بازیگر نداریم

رضا بابک، بازیگر سینما در گفت و گویی درباره اظهاراتش پیرامون صداوسیما گفت: من اخراجی صدا و سیما هستم. نامه اش را تا این اواخر داشتم، اوایل انقلاب گفته بودند که ما چیزی به اسم بازیگری نداریم چون روی کارت ما نوشته بود بازیگر و ما در تلویزیون به عنوان بازیگر قرارداد داشتیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است