کد خبر : 260234
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - 23:00
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور به اصفهان اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان بالغ بر ۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده است، بنابراین نقش حیاتی در تامین امنیت غذایی را بر عهده دارد.

۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور به اصفهان اختصاص دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تخم مرغ بیش از دو برابر نیاز در اصفهان تولید می‌شود، اظهار داشت: حرفه‌ای بودن تولیدکنندگان طیور استان باعث شد تولیدات حتی بیشتر از مصرف داخل استان باشد.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در قالب زنجیره تولید از صفر تا صد تولید بوقلمون، تخم مرغ و شیر در استان انجام می‌شود و در تلاش هستیم در سایر محصولات نیز زنجیره‌های تولید تکمیل شود.

مرادمند با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی در استان اصفهان براساس الگوی کشت انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این محصول در مناطق جنوبی کشور نیز به طور قابل توجهی تولید می‌شود افت قیمت گوجه در استان باعث شد بیشترین گوجه تولید شده در استان برای تولید رب گوجه فرنگی در کارخانه‌های صنایع تبدیلی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در زمینه دام و طیور، تولید دام‌هایی که نیاز به آب بیشتری دارند به صورت قابل توجهی در استان اصفهان محدود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی ۱۲۷۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که باعث اشتغال ۴۳۱۸ نفر شده است، به بهره‌برداری رسیده است.

مردادمند عنوان کرد: استان اصفهان بالغ بر ۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده است، بنابراین نقش حیاتی در تامین امنیت غذایی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در یک سال اخیر مبارزه با آفت «سن غلات» در سطح ۷۵ هزار هکتار و مقابله با آفت انواع ملخ در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این استان انجام شد، عملیات بهنگام آفت‌زدایی سبب شد هیچ یک از محصولات کشاورزی استان آسیب نبیند.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است