کد خبر : 259940
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - 10:21
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

وزیر صمت: موفقیت بزرگ ایران در بریکس نشان داد آینده روشن است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور در بازار بین المللی باید در سطح تراز جهانی قراربگیریم و برای توسعه کیفی باید خود را آنجا پیدا کنیم.

وزیر صمت: موفقیت بزرگ ایران در بریکس نشان داد آینده روشن است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با هفته دولت در حاشیه بازدید از نیروگاه فولاد مبارکه با اشاره به اینکه سراسر قرآن کریم رمز است و از معجزات جاودانی است که اکنون بسیاری از آیات آن‌را با این سطح فناوری می توان درک کرد اظهار داشت: همه دولت‌ها در همه جای دنیا یک هدف را دنبال می‌کنند و آن رفاه و توسعه است هرچند ممکن است نتیجه سیاست‌ها و راه‌های متفاوت به رفاه ختم نشود.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هم هدفش این است که حداکثر رفاه و توسعه را برای مردم ایجاد کند افزود: هدف این است که مردم فرصت پیدا بکنند تا انسانی الهی باشند و باید شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که انسان الهی و انسانی شوند که خداوند در قرآن خواسته است یعنی مسجود ملائکه شود.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه باید در کوره ابتلائات آبدیده شویم متذکر شد: فراهم کردن این شرایط از مسیر توسعه ثروت و حل مسئله بصورت خلاق حاصل می‌شود، هرچند تحریم‌ها با هدف ایجاد موانع بر توسعه یافتگی ایران بود ولی موفقیت بزرگ بریکس نشان داد مسیر آینده مسیر باز و توسعه یافته‌ایست و توسعه می‌تواند کمی یا کیفی باشد ولی تاکید بر توسعه کیفی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اولین راهبرد محک زدن در بازار بین‌المللی و راهبرد دوم تنوع داشتن و برخورداری از مزیت نسبی نسبت به سایر رقباست اضافه کرد: در سطح تراز جهانی قرارگرفتن کار ساده‌ای نیست ولی برای توسعه کیفی باید خود را آنجا پیدا کنیم.

وی ادامه داد: آدرس انسان الهی فقط در ایران نیست، انسانهایی که هر پنج مولفه علم، حکمت، تعهد به محیط زیست، مهندسی و اراده محکم را در هر سرزمین بدست آورند مصداق انسان الهی هستند و هیچ مسئله‌ای نیست که در مقابل انسان زانو نزند، این انسان الهیست که می‌تواند بر تمام مسائل و مشکلات فائق شود.

علی‌آبادی تاکید کرد: خودتان را باور کنید، پیام انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همین خودباوری است، بعد از توسعه کمی باید توسعه کیفی که همان حضور در دنیاست مورد توجه قرار گیرد و حضور در دنیا با محصول نامرغوب امکان‌پذیر نیست و باید نوآور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خودباوری و نوآوری دو عامل مهم برای حضور در دنیاست تصریح کرد: امروز ما در شرکت مپنا افتخارآمیزترین مخلوق بشر را ارائه می‌کنیم و آن توربین گاز است که آن را به یکی از ابرقدرت‌های دنیا یعنی روسیه می فروشیم و خود روسیه قدرت تولید آن را ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شناخت چالش‌ها بسیار مهم است و در شرکت فولاد مبارکه خوراک و سنگ از چالش‌هایی است که باید به سرعت حل شود افزود: یک درصد جمعیت کره زمین متعلق به ایران است که ۷ درصد از کانی‌های مهم را در خاک خود دارد که هنوز همه آن اکتشاف نشده است و باید با تعیین پروژه های تحقیقاتی به سمت توسعه و تولید ارزش افزوده پیش رویم.

وی با بیان اینکه ایران در بهره‌وری انرژی رتبه اول از آخر را در دنیا به خود اختصاص داده است و این بسیار تاسف برانگیز است و باید به سمت افزایش بهره‌وری برویم و از تلفات انرژی جلوگیری کنیم، خاطر نشان کرد: باید از اسراف و تبذیز در انرژی‌های مختلف جلوگیری کنیم چراکه همیشه بهره‌وری امکان پذیر است.

اخبار مرتبط:
هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی طی ۷۲ ساعت آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند وشهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بیش از ۳۸ هزار متقاضی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است