کد خبر : 259924
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - 10:53
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

وزیر صمت: دنیا باید ایران را به عنوان نیروگاه‌ساز بشناسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم ایران باید بدانند ما نیروگاه‌ساز هستیم و در دنیا ما را به این عنوان باید مورد شناسایی قرار دهند.

وزیر صمت: دنیا باید ایران را به عنوان نیروگاه‌ساز بشناسد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نیروگاه فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه و برق زیرساخت هر توسعه‌ای است، این واحدی که امروز آماده می‌شود تا نیاز فولاد مبارکه را تأمین کند، یکی از نیروگاه‌های بسیار پیشرفته است که در گروه مپنا تجهیزات آن ساخته شده و امروز برای راه‌اندازی آماده می‌شود.

به نوشته فارس؛ وی افزود: این نیروگاه، ۳ واحد است که ۲ واحد آن توربین گاز کلاس اف MGT-۸۰ است و یک واحد توربین بخار در مقیاس ۳۱۰ مگاوات است و در کل ۹۳۰ مگاوات ظرفیت این نیروگاه است که در نوع خود در کشور یکی از بهترین نیروگاه‌ها با راندمان بالا است، راندمان مجموع این نیروگاه ۵۸.۵ درصد است که امیدواریم این راندمان را تحویل بگیریم.

علی‌آبادی بیان کرد: خوشحال هستیم که امروز شاهد این پیشرفت در یک فاصله زمانی کوتاه ۱۶ تا ۱۸ ماهه هستیم و در حال حاضر در ماه هفدهم هستیم و مردم ایران باید بدانند ما نیروگاه‌ساز هستیم و در دنیا ما را به این عنوان باید مورد شناسایی قرار بدهند.

وزیر صمت با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه گفت: آنچه در فولاد مبارکه مهم است توسعه کیفی است که در حال اتفاق افتادن است توسعه کمی هم همراه آن است اما توسعه کیفی مهم‌تر است.

وی اضافه کرد: در فولادمبارکه به سمتی می‌رویم که در تکمیل زنجیره ارزش فولاد در دنیا خود را نشان دهیم؛ این نیروگاه هم در واقع واحد تولید فولاد را به صورت خوداتکا پیش می‌برد و باید به فولاد مبارکه تبریک گفت.

علی‌آبادی ادامه داد: فولاد مبارکه در سایر اداوات و تجهیزات مورد نیاز خود از جمله تعمیر لوکوموتیو توجه به داخل داشته و به مردم اصفهان و مدیران فولاد مبارکه تبریک می‌گویم که به سازندگان ایرانی اعتماد کردند و امروز عمده تجهیزاتی که در فولاد مبارکه اعم از منقول و غیرمنقول به کار گرفته می‌شود توجه اصلی به تأمین از داخل است.

وزیر صمت در پاسخ به سؤال که برای تأمین مواد اولیه و انرژی فولاد مبارکه چه اقداماتی در حال انجام است، گفت: در بخش معدن در کشور پایش به طور کامل انجام نشده و باید اکتشافات انجام شود، فولاد مبارکه از بخشی که در گذشته پایش شده بهره‌مند و برخوردار بوده اما کافی نیست و توسعه آن را جوابگو نیست و لازم است به دنبال کشف ذخایر تازه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز صحبتی با مدیران فولاد انجام شد تا به کمک وزارت صمت در زمینه اکتشافات همکاری جدیدی را آغاز کنیم تا مشکلات فولاد حل شود.

اخبار مرتبط:
سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارقی که با دستبرد به ۵ منزل و ساختمان نیمه ساز در شهر اصفهان ۲۰ میلیارد ریال اموال آنها را به سرقت برده بود خبر داد.

سازندگان حرفه‌ای ساختمان در شهر اصفهان شناسایی می‌شوند
سازندگان حرفه‌ای ساختمان در شهر اصفهان شناسایی می‌شوند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اعلان عمومی فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در کلان شهر اصفهان از دهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه خبر داد.

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است