کد خبر : 259787
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - 11:41
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ترقی، عضو موتلفه: حرف‌های خاتمی بری جامعه ارزشی ندارد/ لیبرال‌ها می‌خواهند فضای کشور را تند کنند

یک فعال سیاسی در حمله به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی گفت: بهتر است آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان در میان مردم بیایند و خود را محدود به حلقه نیاوران نکنند. حرف‌های او برای جامعه نه ارزشی دارد و نه کسی به این حرف‌ها گوش می‌دهد. خاتمی در بین خود اصلاح‌طلبان هم جایگاهی ندارد.

ترقی، عضو موتلفه: حرف‌های خاتمی بری جامعه ارزشی ندارد/ لیبرال‌ها می‌خواهند فضای کشور را تند کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: سخنان اخیر خاتمی همچنان با واکنش‌های متفاوتی همراه است؛ اصلاح‌طلبان از آن استقبال کردند و مطلق اصولگرایان بر آن نقدهای سختی وارد کردند.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در واکنش  به این سخنان گفت: آقای خاتمی نه در جامعه است و نه با اوضاع مردم آشنایی دارد. او از فضای عمومی کشور دور است و خود را در خانه محصور کرده و تحلیل‌هایش مبتنی بر بافته‌های ذهنی نادرستش است.

بخش هایی از گفت و گوی ترقی را در ادامه می خوانید:

 

  • در طول چند دهه که از انقلاب می‌گذرد اصلاح‌طلبان توانسته‌اند مجلس و دولت را در اختیار بگیرند؛ حالا چه طور است که اصل انتخابات را زیر سؤال می‌برد؟ سخنان اخیر او را می‌توان موضعی انفعالی در نظر گرفت که ناشی از دست‌رفتن سرمایه اجتماعی‌شان است که آقای خاتمی را چنین عصبانی کرده است.
  • بهتر است آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان در میان مردم بیایند و خود را محدود به حلقه نیاوران نکنند. حرف‌های او برای جامعه نه ارزشی دارد و نه کسی به این حرف‌ها گوش می‌دهد. خاتمی در بین خود اصلاح‌طلبان هم جایگاهی ندارد. اختلاف میان کارگزاران و میانه‌روها با این جریان ساختارشکن روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود و این روند باعث منزوی‌شدن نیروهای تندروی اصلاحات می‌شوند.
  • دست بالا را در جریان اصلاحات آنهایی دارند که رابطه‌شان را با نظام سیاسی و صندوق‌های رأی قطع نکرده‌اند و می‌خواهند در چارچوب قانون به فعالیت سیاسی خود ادامه دهند؛ آنهایی که برای افزایش مشارکت کار می‌کنند و هنوز خود را در نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌کنند.
  • یکی از وصیت‌های امام(ره) این بود که تا وقتی من زنده هستم اجازه نمی‌دهم کشور دست لیبرال‌ها بیفتند. بعد از امام لیبرال‌ها تا مدت‌ها کشور را در دست داشتند که آسیب‌های زیادی هم به کشور وارد کردند. حالا این لیبرال‌ها که می‌خواهند فضا را تند کنند و اصول نظام را نادیده بگیرند، حتما در میان مردم جایگاهی نخواهند داشت و نمی‌توانند نظراتشان را بر یک کشور تحمیل کنند.
اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود

محمد مهاجری فعال اصولگرا به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است