کد خبر : 259720
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - 22:57
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سیدجلال ساداتیان: پایداری چی ها وارد محیط علمی شده‌اند

استاد دانشگاه گفت: پروژه یکسان‌سازی در محیط علمی و دانشگاه‌ها که باهدف حرکت به سمت وفاداری در جریان است به سمت‌وسوی تربیت نیروهای فرهیخته نمی‌رود. این وضعیت بنیه علمی را کاهش خواهد داد، ضمن اینکه کیفیت وفاداری این نیروها هم به‌مرورزمان پایین خواهد آمد.

سیدجلال ساداتیان: پایداری چی ها وارد محیط علمی شده‌اند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ستاره صبح نوشت: سیدجلال ساداتیان، استاد دانشگاه در رابطه با اخراج اساتید دانشگاه گفت: آن‌طور که من رصد کرده‌ام ظاهراً جریان حاکم در تلاش است تا افراد موردنظر خود را در دانشگاه‌ها بر سرکار بیاورد.
ساداتیان ادامه داد: در دانشگاه علامه دو تن از اساتید خانم از کار برکنار شدند. در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه این ترم درسی برای برخی از اساتید نگذاشتند. این رفتار هم معادل کنار گذاشتن است ولی هدف به شکلی دیگر انجام می‌شود.
وی افزود: این رفتارها قبلاً به شکل دیگری در دانشگاه تهران اتفاق افتاده بود. به‌ویژه در دانشکده علوم سیاسی و روابط بین‌الملل چند تن از اساتید کنار گذاشته شدند.
ساداتیان در معرفی نگاه حاکم بر این حرکت گفت: این موارد نشان می‌دهد که با نگاه جناحی و جبهه‌ای در حال پاک‌سازی محیط دانشگاه هستند. سال‌ها است پایداری چی ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق وارد محیط علمی کشور شده‌اند و هم‌اکنون سعی دارند افرادی نزدیک به نگاه‌های خود را وارد دانشگاه کنند.

این استاد دانشگاه افزود: چنین رفتاری در دانشگاه شایسته نیست زیرا دانشگاه محل فکر و اندیشه و بستر تضارب آرا است. اگر استادی سر کلاس تحلیل ارائه می‌کند و دانشجویان را به گفت‌وگو وادار می‌کند، کار درست انجام داده است. کلاس‌های دانشگاه فارغ از نگاه استاد و دانشجویان، محل مطرح‌شدن نقطه نظرات و بستر شکل‌گیری گفت‌وگوها است.

سید جلال ساداتیان گفت: دانشگاه محیطی است که اتفاق مبارک گفت‌وگو آنجا رخ می‌دهد. دانشگاهی که پذیرنده نظرات مختلف نیست، محل دانش نخواهد بود. می‌شود جایی که استاد متکلم وحده است. درسش را می‌دهد و می‌رود. ولی آن انرژی در وجود جوانان باقی است و با محدود کردن دانشگاه از دانشگاه به خیابان منتقل خواهد شد. وی در ادامه گفت: اگر فضای طبیعی و واقعی دانش تحمل نشود ضمن اینکه کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها پایین خواهد آمد، امید و علاقه‌مندی هم در دانشجو ایجاد نمی‌شود، نه‌تنها شاهد بهبودی در وضعیت اجتماعی نخواهیم بود بلکه گفت‌وگوهای عادی استاد و دانشجو از کلاس‌ها به جامعه راه باز می‌کند و شکل و شمایل اش معلوم نیست.

ساداتیان با اشاره به نقش دانشگاه در جلوگیری از مهاجرت جوانان گفت: دانشگاه خانه جوانان و امید آن‌ها است. با محدود کردن دانشگاه دیگر مسئله مهاجرت نخواهد بود، بلکه جوانان فرار خواهند کرد. این وضعیت به زیان اقتدار کشور است. اقتدار تنها از لوله تفنگ بیرون نمی‌آید. عناصر مختلفی در اقتدار یک کشور دخیل است که مهم‌ترین آن‌ها نیروی انسانی نخبه، متخصص و تحصیل‌کرده است.
سید جلال ساداتیان در پایان با اشاره به تجربه یکسان‌سازی حاکمیت تأکید کرد: پروژه یکسان‌سازی در محیط علمی و دانشگاه‌ها که باهدف حرکت به سمت وفاداری در جریان است به سمت‌وسوی تربیت نیروهای فرهیخته نمی‌رود. این وضعیت بنیه علمی را کاهش خواهد داد، ضمن اینکه کیفیت وفاداری این نیروها هم به‌مرورزمان پایین خواهد آمد.

اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است