کد خبر : 259687
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - 18:00
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

پیشنهاد نماینده مجلس برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق/ محبی نجم‌آبادی: باید شعار «مرگ بر طلاق» در جامعه ترویج شود

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، ششتمد، داورزن، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی بهمن ماه سال1400 در واکنش به هشدار کارشناسان در خصوص بالا رفتن آمار طلاق در کشور و استان خراسان جنوبی در یک نشست خبری گفته بود: معتقدم باید شعار «مرگ بر طلاق» در جامعه ترویج شود، تا جلو طلاق‌های احساسی و بی‌دلیل گرفته شود.

پیشنهاد نماینده مجلس برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق/ محبی نجم‌آبادی: باید شعار «مرگ بر طلاق» در جامعه ترویج شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تازه ترین آمار منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در فصل بهار نزدیک به ۸۰ هزار مورد ازدواج و حدود ۳۸ هزار طلاق در کشور ثبت شده است. بر اساس همین آمار اتفاق کم‌سابقه‌ای در ایران رخ داده و در ١٢ استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده است.

برخی رسانه ها در همین رابطه گزارش داده اند که نسبت طلاق به ازدواج در استان‌هایی چون البرز، مازندران، سمنان، تهران و مرکزی بحرانی‌تر از سایر نقاط کشور است.

بر اساس گزارش آمار ثبت احوال کشور، بیشترین طلاق ثبت شده در یک ماهه نخست سال جاری نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۶ هزار و ۲۲۹ مورد طلاق، خراسان رضوی ۴ هزار و ۶۸ مورد و اصفهان با ۲ هزار طلاق بوده است.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خردادماه گذشته با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی طلاق توافقی در استان گفت: طی سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۱۱۷ مورد پرونده طلاق توافقی در خراسان جنوبی داشته ایم.

این در حالی است که بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، ششتمد، داورزن، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی بهمن ماه سال۱۴۰۰ در واکنش به هشدار کارشناسان در خصوص بالا رفتن آمار طلاق در کشور و استان خراسان جنوبی در یک نشست خبری گفته بود: معتقدم باید شعار «مرگ بر طلاق» در جامعه ترویج شود، تا جلو طلاق‌های احساسی و بی‌دلیل گرفته شود.

رئیس کل وقت دادگستری خراسان جنوبی در شهریور ۱۳۹۴ ضمن اشاره به مطلب که افزایش آمار طلاق زنگ خطری بزرگ برای استان خراسان جنوبی است گفته بود: خراسان جنوبی رتبه دوم آمار طلاق را در کشور دارد.

همچنی مشکلات مالی، بیکاری، چشم و همچشمی، خشونت های کلامی و جسمی، غفلت و مسامحه و متواری شدن مرد، خیانت و یا ازدواج مجدد زوج ، شکسته شدن روز افزون قبح اجتماعی طلاق، ناپختگی روانی ، اجتماعی و فکری زوجین و ساده انگاری پیامدها و …از مهمترین عوامل بروز طلاق در کشور است.

اخبار مرتبط:
شهادت ۳ مامور پلیس در جریان درگیری با یک شرور مسلح در نارمک
شهادت ۳ مامور پلیس در جریان درگیری با یک شرور مسلح در نارمک

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از شهادت سه تن از ماموران پلیس در جریان درگیری مسلحانه با یک شرور در محدوده نارمک خبرداد.

روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه

ایرنا نوشت: براساس گزارش‌هایی که اهالی روستا‌های اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد گفته‌اند که ساعتی پیش صدا‌هایی در این منطقه شنیده شده است.

دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است

فارس نوشت: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است