کد خبر : 259611
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - 14:38
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

روزنامه جمهوری‌اسلامی: این نظام را با اعتماد عمومی می‌توان حفظ کرد نه با صدا و سیمای فَحاش

روزنامه منتقد دولت نوشت: کسانی که برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی از راه جلب اعتماد مردم و ارائه منطق اهمیت قائل هستند، نباید در برابر گروکشی‌هائی که اکنون رسانه ملی را به لبه پرتگاه کشانده بی‌تفاوت باشند. نظام و حکومت را با منطق و اعتماد عمومی می‌توان حفظ کرد نه با قوه قهریه و صدا و سیمای یکطرفه و فحاش و معتقد به حذف و اضافه‌های باندی.

روزنامه جمهوری‌اسلامی: این نظام را با اعتماد عمومی می‌توان حفظ کرد نه با صدا و سیمای فَحاش

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جمهوری اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد رسانه ملی نوشت: شرط استمرار تأثیرگذاری صدا و سیما اینست که مردم به این رسانه اعتماد داشته باشند. اعتماد مردم را از دو طریق می‌توان به دست آورد؛ یکی صداقت در ارائه اخبار و گزارش‌ها و دیگری بالا بردن محتوای برنامه‌ها.

تأمین این دو عامل و رسیدن به اعتماد عمومی فقط با حضور مسئولان شایسته، کاردان، عالم، خوشفکر، آزاداندیش، مستقل و معتقد به منافع ملی و مصالح نظام در رأس رسانه ملی میسر خواهد بود.

به مسئولین فعلی به عنوان افرادی که دارای ویژگی‌ها و افکار و رفتارهای خاص خودشان هستند، کاری نداریم ولی نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که آنها نتوانسته‌اند نیروهای کارآمد و باتجربه این مجموعه را حفظ کنند. جدا شدن تعداد قابل ملاحظه‌ای از نیروهای کیفی از رسانه ملی در سال‌ها، ماه‌ها و هفته‌های اخیر، برای هر ایرانی دلسوزی که خواهان قدرتمندی و تأثیرگذاری روزافزون رسانه ملی است، موجب تأسف شدید است.

کشور ما اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار دارد که تقویت اعتماد مردم به رسانه ملی را از هر زمان دیگری ضروری‌تر می‌نماید. وجود فضای قدرتمند مجازی و رسانه‌های ماهواره‌ای مهاجم به فرهنگ و سنت‌ها و کیان ایران، مجالی برای ذره‌ای مسامحه در زمینه از دست دادن نیروهای کیفی باقی نمی‌گذارد.

کسانی که برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی از راه جلب اعتماد مردم و ارائه منطق اهمیت قائل هستند، نباید در برابر گروکشی‌هائی که اکنون رسانه ملی را به لبه پرتگاه کشانده بی‌تفاوت باشند. نظام و حکومت را با منطق و اعتماد عمومی می‌توان حفظ کرد نه با قوه قهریه و صدا و سیمای یکطرفه و فحاش و معتقد به حذف و اضافه‌های باندی.

کسانی می‌توانند رسانه ملی را در مسیر صحیح جلب اعتماد عمومی و حفاظت از منافع ملی و مصالح نظام و کشور و مردم هدایت کنند که خود از ویژگی‌هائی همچون استقلال فکری، سطح بالای علمی و روش فراجناحی برخوردار باشند. اکنون رسانه ملی ما در اثر دور بودن چنین نیروهائی از تصمیم‌ سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان این رسانه، دچار ضعف شدید و کم‌سابقه‌ایست. برای جبران این ضعف، کارهای زیادی باید انجام شود که مصون نگهداشتن رسانه ملی از بازی خطرناک حذف و اضافه‌های باندی در صدر فهرست این کارها قرار دارد.

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است