کد خبر : 259317
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - 11:49
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

گشایش اولین پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه، دانشگاه و حوزه علمیه در اصفهان

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: در استان اصفهان، به عنوان اولین استان علاوه بر قوه قضائیه، دادگستری استان و دانشگاه اصفهان، مرکز حوزه‌های علمیه استان نیز در این طرح مشارکت می‌کند.

گشایش اولین پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه، دانشگاه و حوزه علمیه در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌ الاسلام‌ مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در آیین گشایش اولین پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه و حوزه علمیه در اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تکالیف پژوهشگاه قوه قضائیه حل مسائل مرتبط با دستگاه قضائی است، در همین راستا اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بین پژوهشگاه قوه قضائیه، دادگستری استان‌ها و دانشگاه‌ها شده است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در استان اصفهان، به عنوان اولین استان علاوه بر قوه قضائیه، دادگستری استان و دانشگاه اصفهان، مرکز حوزه‌های علمیه استان نیز در این طرح مشارکت می‌کند.

هادی اولویت برنامه‌های این پژوهشگاه مشترک را بررسی و ارائه راهکار برای رفع نیاز‌های دستگاه قضائی استان عنوان کرد و گفت: علی‌رغم بررسی مسائل قضائی در سطح ملی در این پژوهشگاه اولویت فعالیت‌ها بر اساس نیاز‌های دستگاه قضائی استان خواهد بود.

رییس پژوهشگاه قوه قضائیه، کمک به دانشگاه و دانشجویان در رابطه با تولید مقالات، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط با مسائل حقوقی و قضائی، ایجاد تعامل واقعی بین دادگستری، دانشگاه و حوزه علمیه و برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی و استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان، و اساتید، را از اهداف دیگر این پژوهشگاه، بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در آیین افتتاحیه پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه در اصفهان اظهار کرد: پژوهشگاه مشترک قوه‌قضائیه، دادگستری، دانشگاه اصفهان و حوزه‌های علمیه استان را اتاق فکری مبتنی بر تجربه قضات و علم اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه خواند که با هدف تحقق منویات رهبر انقلاب اهداف سند تحول قضائی و سیاست‌های رئیس قوه قضاییه، در استان اصفهان افتتاح شده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مدنی و تعامل با دیگر ارگان‌ها با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را یکی دیگر از برنامه‌های تحولی دادگستری استان در مسیر دستیابی به اهداف سند تحول قضائی عنوان کرد.

اخبار مرتبط:
سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارقی که با دستبرد به ۵ منزل و ساختمان نیمه ساز در شهر اصفهان ۲۰ میلیارد ریال اموال آنها را به سرقت برده بود خبر داد.

سازندگان حرفه‌ای ساختمان در شهر اصفهان شناسایی می‌شوند
سازندگان حرفه‌ای ساختمان در شهر اصفهان شناسایی می‌شوند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اعلان عمومی فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در کلان شهر اصفهان از دهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه خبر داد.

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است