کد خبر : 258897
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - 11:04
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آغاز۸ پروژه آبفای اصفهان با هدف آبرسانی پایدار در هفته دولت

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، آیین کلنگ‌زنی 8 پروژه آبرسانی آبفای استان اصفهان برگزار می شود.

آغاز۸ پروژه آبفای اصفهان با هدف آبرسانی پایدار در هفته دولت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، آیین کلنگ زنی ۸ پروژه آبرسانی آبفای استان اصفهان برگزار می‌شود.

به نوشته فارس؛ وی هزینه‌های اجرای این پروژه ها را ۲۴۲۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: آبفای استان اصفهان این طرح‌ها را با هدف جهاد خدمت‌رسانی و آبرسانی پایدار به شهرها و روستاها اجرا می‌کند.

اکبریان آبرسانی به مجتمع روستایی زرکان میمه شامل روستاهای موته، لایبید، لوشاب و حسن رباط را یکی از مهم ترین این پروژه ها عنوان کرد و افزود: این طرح با هزینه اجرایی ۷۰۰ میلیارد ریال، ۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای اجرای آن یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر در ثانیه و ۳۰ کیلومتر خط انتقال نیاز است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بیان کرد: آبرسانی به روستاهای مجتمع اشن گلدره مهردشت نجف‌آباد با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال یکی دیگر از طرح‌ها است که ۳۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای اجرای آن از یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۵ لیتر در ثانیه احداث و ۱۵ کیلومتر خط انتقال استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث مخزن ذخیره آب ۵ هزار مترمکعبی شهرهای سده ورنامخواست لنجان از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت توسط آبفای استان اصفهان آغاز می‌شود و هزینه اجرایی آن ۷۰۰ میلیارد ریال است، ۶ کیلومتر خط انتقال در احداث این مخزن اجرا می‌شود و ۴۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اکبریان تقویت فشار مناطق شهر اصفهان با اجرای رینگ خطوط انتقال آب در خیابان‌ها و محلات ارغوانیه، مولوی، چمران، باهنر و صادقی را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه اجرایی این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال و جمعیت تحت پوشش آن ۶۰ هزار نفر است که ۶ کیلومتر خط انتقال در آن اجرا خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه و احداث خط انتقال آب روستای قائم آباد، احداث مخزن ذخیره آب روستای قهساره اردستان، خط انتقال شهر خور با ۶ هزار و ۷۶۵ نفر جمعیت تحت پوشش و ۸.۵ کیلومتر خط انتقال و آب شیرین کن مهرجان و عروسان گلستان نخلستان خوروبیابانک از دیگر پروژ هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، کلنگ‌زنی می‌شوند.

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است