کد خبر : 258795
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - 16:20
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

هدایت‌الله آقایی: اصلاح‌طلبانِ امروز رادیکال‌تر فکر می‌کنند/ اصلاح‌طلبان باید کنار مَردم باشند و و عقب افتادگی‌ها را جبران کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح‌طلبان با قرار گرفتن کنار مردم می‌توانند یک مرجع پیشرو شوند و عقب افتادگی‌ها را جبران کنند. اصلاح‌طلبان مجموعه‌ای از نیروهایی بوده و هستند که در انقلاب نقش داشته و انگیزه‌های سیاسی دارند.

هدایت‌الله آقایی: اصلاح‌طلبانِ امروز رادیکال‌تر فکر می‌کنند/ اصلاح‌طلبان باید کنار مَردم باشند و و عقب افتادگی‌ها را جبران کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: هدایت آقایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره تغییر مواضع اصلاح‌ طلبان در شرایط فعلی و نزدیک شدن به انتخابات مجلس دوازدهم گفت: جریان اصلاح‌طلبی در چند وقت اخیر در انتخابات‌های مختلف به سمتی رفته که به نظر من عمق سیاسی آن بیشتر شده است. تا اینجای کار متوجه شده‌اند که اگر، مسائل را ریشه‌ای بررسی نکنند امور روبنایی چیزی را حل نمی‌کند. مثلا در ریاست جمهوری اگر موضع می‌گیرند که شرکت کنند یا خیر الان به این نتیجه رسیده‌اند که اصلا رئیس جمهور و مجلس تاثیرگذار هستند یا خیر؟ امروز بحث‌هایی مثل رد‌صلاحیت و تبلیغات یک طرفه که یک زمانی به عنوان مسائل مهم در انتخابات مورد بحث قرار می‌گرفت کمتر مورد نظر است. امروز فکر اصلاح‌طلبان نسبت به مسائل عمیق‌تر شده و رادیکال‌تر فکر می‌کنند.

او در ادامه درباره تضاد میان اصلاح‌طلبان بر سر انتخابات گفت: در میان اصلاح‌طلبان، جریاناتی داریم که به دلایل مختلف از جمله عدم شجاعت، مواضع دیگری به جز نظر اکثریت دارند. از دو سال قبل هم قابل پیش بینی بود که قشر‌هایی از اصلاح‌طلبان کنار بروند اما به طور کلی اصلاح‌ طلبان منسجم هستند. نام نویسی اخیر در مجلس نشان داد انسجام خوبی در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد. غیر از تعدادی که به صورت پراکنده در پیش ثبت نام حضور یافتند عموما اصلاح‌طلبان شرکت نکردند. این مواضع به نفع جامعه است و این سوال را مطرح می‌کند که مجلس به عنوان نماد دموکراسی تا چه حد قدرت و جایگاه دارد؟ جریان اصلاح طلبی نباید مواضعی دور از مردم داشته باشد. به نظر من یک اقلیت در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد که امید دارند با حضور در انتخابات یک قدرتی به دست بیاورند. ما یک زمان فکر می‌کردیم مجلس یک تریبون است اما چند درصد از مردم مذاکرات مجلس را گوش می‌دهند؟

آقایی سپس در رابطه با راهکار اصلاح‌طلبان برای بازگشت به جامعه و جذب سرمایه ‌اجتماعی بیان کرد: اصلاح‌طلبان با قرار گرفتن کنار مردم می‌توانند یک مرجع پیشرو شوند و عقب افتادگی‌ها را جبران کنند. اصلاح‌طلبان مجموعه‌ای از نیروهایی بوده و هستند که در انقلاب نقش داشته و انگیزه‌های سیاسی دارند. امروز که انحرافاتی شکل گرفته همه حساس هستند. نسل‌های بعدی اصلاح طلبان نیز در دامن همان نیروهای پرورش یافته و شجاع‌ تر خواهند بود. البته ممکن است اصلاح‌ طلبی نیز با عدم استفاده از فرصت‌ها به سمت مرگ برود.

آقایی درباره اختلافات کارگزاران با جناح چپ اصلاح‌طلبان گفت: گلایه در جبهه اصلاحات وجود داشته است. تا جاییکه من اطلاع دارم، حزب کارگزاران به عنوان یک حزب وارد هیچ دعوایی نیست و با جبهه اصلاح طلبان همراه‌ است. آنچه ما می‌بینیم تضارب افکار و نقد گذشته است. اتفاقا در داستان انتخابات همگرایی بیشتر ایجاد شده است.

اخبار مرتبط:
کیهان: اصلاح‌طلبان موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را زیر سؤال می‌برند!
کیهان: اصلاح‌طلبان موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را زیر سؤال می‌برند!

روزنامه حسین شریعتمداری مدعی شده است که رسانه‌های اصلاح‌‌طلب موفقیت‌های دولت رئیسی را زیر سوال می‌برند.

سخنگوی سپاه: ادعای مهاجرت پزشکان، عملیات روانی علیه نظام است / رسانه‌ها تصویر واقعی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان بدهند
سخنگوی سپاه: ادعای مهاجرت پزشکان، عملیات روانی علیه نظام است / رسانه‌ها تصویر واقعی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان بدهند

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه ادعای مهاجرت پزشکان ایران را از جمله دستاویزهای دشمن برای عملیات روانی و هجمه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی دانست. او گفت: وظیفه اهالی رسانه این است که تصویر واقعی جمهوری اسلامی که تصویری الهام بخش است را به دنیا نشان دهد.

دوئل دو سردار / سعید محمد علیه محمدباقر قالیباف
دوئل دو سردار / سعید محمد علیه محمدباقر قالیباف

اختلاف سعید محمد با محمدباقر قالیباف به پرونده جنجالی هلدینگ یاس و دوره شهرداری قالیباف بر می‌گردد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است