کد خبر : 258576
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - 16:56
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

بندپی، نماینده مجلس: لایه های دوم، سوم و چهارم جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند

یک نماینده اصلاح طب مجلس از حضور لایه‌های دوم، سوم و چهارم جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: اگر در لیست پیش ثبت نامی ها دقیق‌تر شویم، رد پایی از کاندیداهای اصلاح طلب را می بینیم لذا قطعا بزرگان و چهره های اصلاح طلب برای حفظ منافع ملی در پشت صحنه از کاندایداهای خود حمایت می کنند.

بندپی، نماینده مجلس: لایه های دوم، سوم و چهارم جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جمهوریت نوشت: محمدعلی محسنی بندپی در واکنش به ثبت نام نکردن بخشی از بدنه اصلاح طلب در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: خالی کردن صحنه و عدم مشارکت در پدیده های بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور نیازمند بررسی های جدی است لذا بایستی احزاب و جناح های مختلف و حاکمیت ، تجدیدنظری در استراتژی ۴۳ ساله گذشته خود کنند.

وی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس دوازدهم به «جهاد وحدت» نیازمندیم، افزود: باید همه گروه ها، جناح ها و اقشار فارغ از سلیقه ها و اختلافات خود یکصدا در رویدادهای ملی به صحنه آیند؛ خالی کردن صحنه به خصوص در انتخابات مجلس دوازدهم به صلاح کشور نیست و باید حاکمیت و احزاب با گفت و گوی بیشتری به جمع بندی خوبی دست پیدا کرده تا حداکثر مشارکت را در پای صندوق های رای داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: ما در شرایطی قرار داریم که برخی کشورها با استفاده از تحریم های ناجوانمردانه و ابزارهای در اختیارشان و به بهانه هایی همچون حقوق بشر و موضوع هسته ای به دنبال به زانو درآوردن ایران اسلامی هستند. باید در این وضعیت دشمن را ناامید کنیم که رسیدن به آن هم از مسیر حضور مردم پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری می‌گذرد؛ هدفی که با کنار گذاشتن اختلافات سطحی و توجه به منافع ملی میسر است.

محسنی بندپی درباره چگونگی بستن لیست در جریان اصلاح طلب بدون حضور کاندیداهای شاخص گفت: اصلاح طلبان چهره، خودشان ثبت نام نکردند پس این را نمی توان دلیلی دانست که آن ها لایه های دوم، سوم و چهارم جریان اصلاح طلب را به صحنه نیاورند؛ اگر در لیست پیش ثبت نامی ها دقیق‌تر شویم، رد پایی از کاندیداهای اصلاح طلب می بینیم لذا قطعا بزرگان و چهره های اصلاح طلب برای حفظ منافع ملی در پشت صحنه از کاندایداهای خود حمایت می کنند.

وی در پایان بیان کرد: بر این اساس در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا خواهیم بود و به تبع آن تنور انتخابات نیز گرمتر می شود کما اینکه چاره ای جز این وجود ندارد؛ تک قطبی کردن انتخابات به صلاح کشور نیست و باید به تمام گروه ها و جناح ها برای حضور در انتخابات فرصت داد.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است