کد خبر : 258461
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - 10:15
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۱۷ خانه محیط‌زیست در اصفهان همزمان افتتاح شد

۱۷ خانه محیط‌زیست و هفت خانه فناور محیطزیست در استان اصفهان در آستانه هفته دولت به طور همزمان بهره برداری شد.

۱۷ خانه محیط‌زیست در اصفهان همزمان افتتاح شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هفت خانه فناور محیط‌زیست در مراکز علمی- پژوهشی و ۱۷ خانه محیط‌زیست در استان اصفهان با هدف گسترش فرهنگ زیست محیطی و در آستانه هفته گرامیداشت دولت به طور همزمان به بهره برداری رسید.

به نوشته مهر؛ در این آئین فیروزه سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: افتتاح خانه‌های محیط‌زیست بر اساس سیاست سازمان محیط زیست کشور در بخش‌های مختلف شکل می‌گیرد و فعالیت‌ها در این خانه‌ها تحت نظر محیط زیست در جوامع مختلف صنعتی، دانشگاهیان، شهرداری، آموزش و پرورش و … هدفمند دنبال می‌شود.‌

وی اضافه کرد: امروز در سومین مرحله افتتاح خانه‌های محیط‌زیست در استان اصفهان، ۱۷ خانه محیط زیست در بخش‌های صنعت، آموزش پرورش، دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، آموزش عالی و شرکت تعاونی افتتاح شد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: به همت کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی استان امروز هفت خانه فناور محیط زیست نیز در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید.

اعلام آمادگی مدیریت بحران استانداری اصفهان برای گسترش خانه‌های محیط‌زیست

در ادامه منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این آئین، مردمی سازی و توجه به موضوعات محیط‌زیستی را با مشارکت جوامع مختلف صنعتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اقدامی بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: در استان اصفهان خانه‌های هلال احمر سطح وسیعی را پوشش داده و مدیریت بحران استانداری اصفهان با همان ظرفیت برای گسترش خانه‌های محیط‌زیست در دهیای‌ها و شهرداری‌های استان آمادگی دارد.

وی تصریح کرد: چالش‌های زیست محیطی استان اصفهان بی تردید باید مورد توجه دولت قرار گیرد و این مهم نیازمند مشارکت جوامع مردمی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در پهنه و منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که همواره تحت تأثیر آلودگی هوا است به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵ روز هوای آلوده داشتیم و وجود معضلاتی چون خشکی رودخانه زاینده‌رود، تالاب بین المللی گاوخونی، فرونشست زمین، مشکلات ناشی از کم آبی و استقرار ۱۰ هزار واحد صنعتی می‌طلبد که خانه‌های محیط‌زیست گسترش یابد.

چهار خانه محیط‌زیست در حوزه صنعت، هشت خانه محیط‌زیست در حوزه دهیاری‌ها، یک خانه محیط‌زیست در حوزه شهرداری چرمهین لنجان، یک خانه محیط زیست در حوزه آموزش و پرورش، یک خانه محیط‌زیست در حوزه آموزش عالی، یک خانه محیط زیست در حوزه سازمان‌های مردم نهاد، یک خانه در حوزه شرکت‌های تعاونی و هفت خانه فناور محیط‌زیست در مراکز علمی و پژوهشی به صورت برخط و به طور همزمان افتتاح شد.

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است