کد خبر : 258022
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۷ - 22:12
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ضرورت تسریع در عملیات اجرایی مسکن ملی نطنز

امام‌جمعه نطنز با اشاره به آغاز عملیات مسکن ملی در نطنز گفت: مردم در بحث مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، سرعت اجرای مسکن ملی در نطنز ضعیف است و باید قوی‌تری انجام شود.

ضرورت تسریع در عملیات اجرایی مسکن ملی نطنز

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با تسلیت حادثه تروریستی شاه‌چراغ اظهار کرد: یکشنبه ۲۲ مرداد، حرم شاه‌چراغ (ع) در شیراز برای دومین در ۱۰ ماه اخیر موردحمله تروریستی قرار گرفت، در این اقدام تروریستی ۲ تن به شهادت رسیده و ۷ نفر زخمی شده‌اند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه نقطه هدف اقدامات تروریستی پیشین اماکن و مناطق سیاسی بودند، افزود: حتی حرم امام‌خمینی (ره) باوجود جنبه‌های دینی و محل برگزاری رژه نیروهای نظامی نیز سیاسی به شمار می‌رود، با این‌وجود در حملات جدید (حرم امام رضا (ع) و حرم شاه‌چراغ) هدف از اماکن سیاسی به مذهبی تغییریافته است.

یعقوبی گفت: غرب، رژیم صهیونیستی و داعش به‌عنوان عامل میدانی آن‌ها باهدف ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران این کار را انجام می‌دهند، رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش از هر تلاشی برای تغییر توجه ایران به‌جایی غیر از محور ایران-مدیترانه فروگذار نیستند.

امام جمعه نطنز ادامه داد: دشمنان با طراحی این ترورهای کور تلاش دارند از نزدیکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری کنند، آن‌ها می‌دانند برخلاف مناطق دیگر، هرگونه درگیری در کریدور ایران-مدیترانه به تسلط محور مقاومت بر زمین منجر می‌شود، درحالی‌که درباره قفقاز، خلیج‌فارس، افغانستان و آسیای میانه این‌گونه نیست و این مسئله هدف طراحان است و به انحای مختلف پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف دشمن در این ترورها تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی است، حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی اهل تشیع نشان می‌دهد سناریوی اصلی متمرکز بر مسائل مذهبی است.

یعقوبی ادامه داد: در بحث اقتصاد، محیط‌زیست و امور خدماتی انتقاداتی به دولت ایران وارد است، اما امنیت حوزه‌ای است که نقطه قوت بی‌چون‌وچرای آن تلقی می‌شود، حمله به عنصر امنیت تلاشی برای ناکارآمد نشان دادن وجهی از دولت است که پیش‌ازاین در آن کارآمد تلقی می‌شده است، این مسئله هدف روندی طراحان است.

امام‌جمعه نطنز گفت تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و بیان کرد: اعلام توافق ایران و آمریکا که بر مبنای آنچه اعلام‌شده چهار زندانی آمریکایی در ایران در ازای زندانیان ایرانی در آمریکا به همراه ۶ میلیارد دلار بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی آزاد می‌شوند، هراس بازیگران منطقه‌ای را برانگیخته است، آنچه بر این هراس دامن زده، دنباله‌های پنهان‌تر این توافق است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک هفته دولت و تشکر از اقدامات دولت اظهار کرد: حقیقتاً مردم در بحث مسکن و معیشت دچار مشکل هستند و توقع اقدامات جدی‌تری در بحث تورم دارند و در بحث مسکن ضمن تشکر از آغاز عملیات مسکن ملی در نطنز باید عرض کنم سرعت کار ضعیف است و باید قوی‌تری انجام شود.

از مدیریت پروازی که برای دولت هزینه‌بر است پرهیز شود

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود با تبریک روز پزشک بیان کرد: سالروز میلاد ابن‌سینا را به‌عنوان روز پزشک نام‌گذاری کرده‌اند که یک‌عمر در حوزه پزشکی خدمات ارزشمندی ارائه داد، فرصت مغتنمی است برای پاسداشت مقام پزشکان که حرفه و رسالت‌شان با والاترین ارزش‌های انسانی یعنی پایبندی به اصول اخلاقی برای خدمت به همنوعان درآمیخته است.

وی افزود: افتخار داشتن چهره برجسته‌ای چون ابن‌سینا در تاریخ سرزمین‌مان، این وظیفه را بر دوش پزشکان میهن می‌نهد.

قاسمی اضافه کرد: حقیقتاً پزشکان، این سپیدپوشان متعهد، در ماه‌هایی که گذشت با مسؤولیت‌پذیری، نوع‌دوستی و فداکاری مثال‌زدنی هرچه در توان داشتند برای مبارزه با کرونا و حفظ جان و سلامت انسان‌ها در طبق اخلاص نهادند تا بار دیگر ثابت کنند آرامش خاطر و شادمانی‌شان با تسکین درد بیماران گره‌خورده است.

امام جمعه بادرود با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی یکایک پزشکان، این روز خجسته را به جامعه پزشکی به‌ویژه پزشکان بیمارستان فاطمیه و کلیه پزشکان خدمت گذار سطح شهرستان نطنز و بخش بادرود تبریک گفت و از خداوند منان سلامت و توفیق روزافزون آنان را خواستار شد.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: در این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت درزمینه گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می‌شوند.

قاسمی عنوان کرد: هیأت دولت با توجه به وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، می‌کوشد درزمینه گوناگون به موفقیت‌های بیشتر و مهم‌تری دست یابد و آینده بهتری برای ملت بزرگ و پرافتخار ایران به وجود آورد.

امام‌جمعه بادرود ادامه داد: یکی از علل جاودانگی نام و یاد شهید رجایی و باهنر صداقت و اخلاص و ایمان و تعهد مکتبی آنان نسبت به شهدا و امام شهدا بود.

وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان استان اصفهان می‌خواهیم که در زمینه عزل و نصب افراد در شهرستان از نیروهای بومی و شهرستانی استفاده کنند، چراکه افراد بومی با شناختی که از شهرستان و منطقه دارند بهتر می‌توانند مدیریت کنند و کارها را ساماندهی کنند و از مدیریت پروازی که برای دولت هزینه‌بر است پرهیز کنند.

اخبار مرتبط:
نرخ بیکاری در اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲/۵ درصد کاهش یافت
نرخ بیکاری در اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲/۵ درصد کاهش یافت

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان با راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، با بیش از ۲.۵ درصد کاهش از ۱۲.۶ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۹.۸ درصد در اسفند سال گذشته رسید.

تکمیل کمربندی جنوب غرب اصفهان نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
تکمیل کمربندی جنوب غرب اصفهان نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فلاورجان گفت: تکمیل کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل آبنیل به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

موانع غیرضروری در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان رفع شوند
موانع غیرضروری در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان رفع شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید با دید مردم به مسائل و مشکلات آن‌ها نگاه کرد و موانع غیرضروری در مسیر ثبت‌نام دانش‌آموزان را از بین برد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است