کد خبر : 257414
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - 14:19
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تیران به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب تیران که از اواخر سال گذشته در حال بهره‌برداری آزمایشی است در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.

فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تیران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب تیران که از اواخر سال گذشته در حال بهره‌برداری آزمایشی است در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و مرحله دوم این تصفیه خانه نیز در حال ساخت است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: کل شبکه این تصفیه‌خانه شامل خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۹۴ کیلومتر است که تاکنون ۶۸ کیلومتر آن اجرا شده است.

اکبریان ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب تیران را ۲۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از این تصفیه خانه، ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهر تیران و روستاهای کوهان، عزیزآباد و نهضت آباد(نجف آباد) تحت پوشش خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در خصوص نحوه تامین اعتبار این تصفیه خانه عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب تیران در قالب قرارداد بیع متقابل و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۰۰ انشعاب فاضلاب در این منطقه نصب شده، همچنین قسمت سازه‌ای این تصفیه‌خانه تا پایان سال به پایان می‌رسد اما برای تامین تجهیزات به کمک و تامین اعتبارات دولتی نیاز است.

اکبریان با بیان اینکه هر نوع سرمایه‌گذاری در زمینه تصفیه فاضلاب و بازگرداندن آن به چرخه صنعت، یک سرمایه گذاری تضمینی محسوب می شود، گفت: پروژه‌های فاضلاب که از طریق سرمایه‌گذاری، تامین اعتبار می‌شوند، سرعت چند برابری نسبت به پروژه‌ها با اعتبارات دولتی دارند.

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است