کد خبر : 256794
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - 09:34
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان: همه مدیران باید در برابر خبرنگاران پاسخگو باشند

استاندار اصفهان با اشاره به عدم پاسخگویی برخی از مدیران گفت: در شورای اطلاع‌رسانی استان مصوبه‌ای مطرح شد که اگر مسؤولی در موضوعاتی به جز مسائل محرمانه پاسخگو نبود از طریق دبیر این شوراپیگیری شود و این موارد در امتیازهای مدیران تاثیر دارد و حتی باعث جا به جایی آنها می‌شود.

استاندار اصفهان: همه مدیران باید در برابر خبرنگاران پاسخگو باشند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: تبیین و چهارچوب راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی و روشنگری برای جامعه بر عهده خبرنگاران است که در کنار آن برای حل کردن معضلات اجتماعی نیز فعالیت دارند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: مقرر شده که کمکی برای مسکن خبرنگاران انجام شود و تشکل‌های صنفی خبرنگاری باید این سازوکار را مشخص کنند که تاکنون پیگیری موثری از سوی آنها شکل نگرفته و استانداری آمادگی تامین مسکن خبرنگار را در قالب طرح‌هایی دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن حدود ۴۴۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند و حدود ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط بودن و در این میان افرادی که به افتتاح حساب ورود کردند ۴۳ هزار نفر هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد به لحاظ زمین تعیین تکلیف شده است، گفت: ۳ هزار پروژه فعال داریم و نزدیک به ۴۰ هزار نفر متقاضیان مسکن افرادی هستند که در شهرستان اصفهان زمین آن جانمایی شده و مطالعاتی برای احداث شهر جدید انجام شده است.

حاضر نیستیم معضلات گذشته اصفهان دوباره به استان تحمیل شود

وی در خصوص معضلات شاخص اصفهان گفت: حاضر نیستیم معضلات گذشته اصفهان دوباره به استان تحمیل شود چه نماینده‌ مجلسی خوشش بیاید چه نیاید و بر کار عالمانه و مطالعاتی اصرار داریم.

مرتضوی با اشاره به قطعی آب در استان، تصریح کرد: از سال‌های گذشته مسئله تک سامانه‌ای بودن تامین آب استان مطرح بوده که می‌تواند معضلات متعددی را ایجاد کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از سال‌ها قبل سامانه دوم آغاز به کار کرد و انرژی ویژه‌ای برای آن صورت گرفت که در ایام اردیبهشت سال گذشته بخشی از سامانه دوم آبگیری شد و اکنون به حدود ۳.۲ رسیده و کاهش آب به دلیل اجرایی نشدن کامل آن و همین تک سامانه‌ای قطعی آب است.

وی با بیان اینکه با توجه به تک سامانه‌ای بودن آب استان و از مدار خارج شدن سامانه‌های کمکی، با برخی مشکلات از جمله قطعی و افت فشار آب مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات استان این است که مردم نمی‌دانند باید قطعی آب را به سامانه ۱۲۲ اعلام کنند یعنی گاهی اوقات همت مردمی پشت پیگیری ما نبوده است.

مدیران پاسخگو نباشند جابه‌جا می‌شوند

مرتضوی با اشاره به عدم پاسخگویی برخی از مدیران گفت: در شورای اطلاع‌رسانی استان به کرات مطرح شده و مصوبه‌ای را گذرانده که اگر مسؤولی در موضوعاتی به جز مسائل محرمانه پاسخگو نبود از طریق دبیر این شورا مدیرکل ارشاد اصفهان پیگیری شود و این موارد در امتیازهای مدیران تاثیر دارد و حتی باعث جا به جایی آنها می‌شود.

استاندار اصفهان در راستای برخی معضلات در بحث خبر و خبرنگاری در کشور و‌ استان عنوان کرد: با وجود انتظار از نیروهای باهوش و‌ منطقی و مطالبه‌گر، فعالان رسانه دغدغه جانشین‌پروری ندارد و‌ به این موضوع کم توجهی می‌شود، از طرف دیگر عرصه رسانه سبب طمع ورزی برخی شده که گمان می‌کنند که با ارتباط‌گیری‌ها به دنبال باج‌خواهی هستند و این تعداد افراد معدود حتی در کانال‌های اطلاع رسانی به دنبال رفع خواسته‌های خود هستند.

وی ادامه داد: این عرصه شأن و منزلت دارد و باید خودپالایشی صورت گیرد و‌ برخی با خود محوری به ساحت خبرنگاران آسیب می‌زنند.

مرتضوی با بیان اینکه در چندین سال گذشته وزارت نیرو نتوانست آب مورد نیاز کشاورزان شرق اصفهان را در فصل پاییز تأمین کند، گفت: به گفته آب منطقه‌ای اگر اکنون نیز زاینده‌رود بازگشایی شود برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان شرق در پاییز دچار مشکل می‌شوند.

به دنبال اجرای پروژه‌های انتقال آب به استان هستیم

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: دلیل بازگشایی زاینده‌رود برای باغات غرب، این است که سهمی که باید در زمستان می‌گرفتند را دریافت کنند و بازگشایی زاینده‌رود حسب توافقات آب منطقه‌ای با کشاورزان شرق و غرب اصفهان است البته باید این موضوعات به صورت جزئی و دقیق به خبرنگاران منعکس شود.

وی افزود: میزان آبی که رهاسازی می‌شود برای کشاورزی و فرونشست اصفهان کافی نیست از این رو به دنبال اجرای پروژه‌های انتقال آب به استان هستیم.

مرتضوی اضافه کرد: ۳۸٠ روستا در استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در برخی مناطق شهری و ۵۴ شهر در استان نیز این وضعیت وجود دارد.

استاندار با بیان اینکه امید است با پروژه‌های تعریف شده این آمار کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در یک‌سال گذشته ۹۷ روستا به شبکه پایدار وصل شده و دیگر موارد نیز در دست پیگیری است اما باز هم این آمار مطلوب ما نیست.

اخبار مرتبط:
هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی طی ۷۲ ساعت آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند وشهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بیش از ۳۸ هزار متقاضی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است