کد خبر : 256716
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - 20:56
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

واکنش معاون شهردار تهران به بکارگیری نیروهای حجاب بان‌ در شهرداری

محمد امین توکلی‌زادهمعاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه انضباط شهری به خبر بکارگیری نیروهای حجاب بان‌ در شهرداری واکنش نشان داد.

واکنش معاون شهردار تهران به بکارگیری نیروهای حجاب بان‌ در شهرداری

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه انضباط شهری به خبر بکارگیری نیروهای حجاب بان‌ در شهرداری واکنش نشان داد.

«محمد امین توکلی‌زاده» معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران درباره خبر بکارگیری حجاب‌بان‌ها توسط شهرداری تهران گفت: ما قرارگاه انضباط شهری را راه‌اندازی کرده‌ایم، مدتی است که در این خصوص جلسات منظمی برگزار می‌شود. در این قرارگاه موضوعات مختلف و متنوع انضباط شهری را پیش می بریم.در واقع ما به دنبال این بودیم که چگونه می‌توانیم در شهر یک انضباط در موضوعات فرهنگی اجتماعی داشته باشیم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مترو موضوعات متنوعی از جمله دستفروشی، تخریب اموال عمومی، ورود آقایان به واگن بانوان و … داشتیم که در واقع متولی خاصی نداشت. در واقع فهرست بلندبالایی از موضوعات داشتیم که این موضوعات نه تنها در ماموریت‌های حراست مشخص نشده بود که در ماموریت انتظامات مترو و ماموریت های فراجا نیز نامشخص بود.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز قرار شده است گروهی ذیل مترو سازماندهی کنیم تا در این ساماندهی‌ها شرکت کنند. یکی از این موضوعات که در ذیل این قرارگاه به آن پرداخته خواهد شد حتما حجاب خواهد بود. بالاخره طبق قوانین کشور حجاب در همه جا باید مراعات شود و یک فردی هم باید در این زمینه تذکر دهد که اگر کسی مراعات نکرد به او گوشزد کند تا او توجه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک سری نیرو برای فعالیت در قرارگاه انضباط شهری داریم و هر جا قطعا کمبود نیرو داشته باشیم، اضافه خواهیم کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران اختیار عمل این افراد تا چه میزان است؟ تصریح کرد: وظیفه شهرداری در این حوزه‌ها در حد گوشزد است و اقدامات سلبی بر عهده ما نیست و برعهده ضابط قضایی باید باشد تا به لحاظ قانونی بتواند در حوزه اقدامات سلبی وارد شود. این افراد هر جایی پلشتی و بی انضباطی باشد، برای نظام بخشی شهر اقدامات لازم را انجام می دهند.

توکلی زاده در پاسخ به این سوال که آیا برای این منظور قرار است ۴۰۰ نیرو استخدام کنید؟ گفت: این اعداد و واژگانی که در این خصوص مطرح می شود جعلی است. ما همین الان هم یک سری نیرو داریم که وظیفه‌شان همین است و تعدادشان کم است تعدادی از آنها بازنشست شده‌اند و تعداد کمی حضور دارند و ما برای تکمیل پرسنل مانند هر جای دیگری که نیروهایش را برای انتظام بخشی و نظام بخشی سیستم خودش تکمیل می‌کند، اقدام می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کار برای شهرداری بار مالی و مسئولیت اضافه‌ای ایجاد نمی کند؟ گفت: اینها همه از تکالیف ما است و هیچ کدام خارج از تکالیف ما نیست. بلکه از مواردی است که یا فراموش شده یا بدون متولی است یا بی‌نظم است و ما باید این موارد را انتظام ببخشیم و شهر باید براساس قانون اداره شود. هرچقدر ما بر قانون پافشاری کنیم و قانون مدار رفتار کنیم شهر بهتر و زندگی بهتری خواهیم داشت. برای اجرای قانون نیز همه باید کمک کنند از شهروند گرفته تا مجریان قانون باید به اجرای قانون کمک کنند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا آموزش‌های لازم به این نیروها داده شده است؟ گفت: بالاخره موضوعات انسانی خیلی مراعات لازم دارد و حرمت، کرامت و شأن افراد باید رعایت شود ولو اینکه تخلفی کنند و در این موضوع بی انضباطی داشته باشند بازهم ما حق نداریم شأن و کرامت این افراد را نادیده بگیریم. هر تذکری داده می‌شود و هر نظام بخشی که می شود با درنظر گرفتن کرامت و شأنیت آن فرد باید اتفاق افتاد و وظیفه ما بیش از این نیست.

اخبار مرتبط:
پریسا صالحی، روزنامه‌نگار به زندان کچویی منتقل شد
پریسا صالحی، روزنامه‌نگار به زندان کچویی منتقل شد

یک روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی، برای اجرای حکم ۵ ماه حبس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد
برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد

یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند
تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند

جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است