کد خبر : 256690
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - 10:53
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

معاون استاندار اصفهان : ” اربعین حسینی ” نباید از ساختار مردمی خارج شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مراسم باشکوه اربعین نباید از ساختار مردمی خارج شود ،اما تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را برای ارائه خدمات این مراسم حمایت خواهیم کرد.

معاون استاندار اصفهان : ” اربعین حسینی ” نباید از ساختار مردمی خارج شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد رضا جان نثاری در نشست اعضای ” ستاد اربعین حسینی ” که در محل استانداری اصفهان برگزار شد،اظهار داشت:برای برگزاری اربعین باید از امکانات موجود استفاده کنیم و دستگاه‌های دولتی نیز کمک کنند تا هزینه برگزاری این مراسم برای مردم کاهش پیدا کند.

به نوشته ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: استانداری به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه دارد برای ستاد اربعین فقط تسهیل‌گری امکانات داشته باشد اما هر کدام از دستگاه‌ها بر اساس امکانات خویش می‌توانند تامین کننده امکانات باشند و در این زمینه هیچ مانعی برای خدمت به روز اربعین نیست.

وی تاکید کرد: اربعین از حالت مردمی نباید خارج شود اما هر اقدامی در این زمینه باید با هماهنگی استانداری صورت گیرد؛ با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و اعزام به عتبات عالیات لازم است، تمامی خدمات سفر، بخصوص روند ثبت نام و لزوم بیمه از طریق صدا و سیما به مردم آموزش داده شود.

وی همچنین پیشنهاد تهیه دستبند را برای کودکان زائر کربلا ، به عنوان یک طرح جدید قابل طرح در ستاد اربعین کشوری مطرح کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان همچنین ساماندهی کمیته‌های ستاد اربعین، ستاد حمل ونقل، گمشدگان، سوخت‌رسانی، بهداشت و درمان، سهمیه اقلام به موکب‌ها و نیز برگزاری میز خدمت توسط کمیته‌های ستادی را با حضور افراد مجرب یک امر ضروری عنوان کرد.

در ادامه این نشست سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: روزانه بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر به قرارگاه اربعین مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام درخواست زیارتی اینترنتی سایت سماح گفت: میانگین خدمات هم اینک بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ ثبت درخواست اینترنتی بوده و ۲ روز گذشته پنج هزار و ۲۰۰ مورد صدور پروانه زیارتی ثبت شده است.

از ابتدای محرم از طریق فرودگاه شهید بهشتی اصفهان حدود هزار و ۸۷۸ نفر به عتبات عالیات اعزام شدند و مسافران مرز هوایی در سالجاری ۶ درصد افزایش داشته است.

عبدالله گیتی‌منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان نیز در این نشست یکی از مهمترین موارد قابل پیگیری را موضوع سوخت مایع گاز و نیز سوخت خودروهای اعزامی برشمرد و گفت: تهیه و تامین سوخت مواکب به خصوص گاز مایع برای پخت و پز به شرکت‌های پخش مرزی سپرده شده است و هنوز ساز و کار تخصیص آن مشخص نیست که باید ابعاد آن از طریق وزارت کشور تشریح شود.

در این نشست موضوعاتی از قبیل تهیه بلیت رفت و برگشت زائران، ثبات و تعیین نرخ‌گذاری، سهیمه نقدینگی و امکانات موکب‌های مستقر،تامین موکب‌‍‌های بهداشت و درمان، استقرار نیروهای خدماتی خدمات شهری شهرداری اصفهان، موضوعات فرهنگی،موکب مخصوص بانوان و خانواده، ارائه خدمات هلال احمر و استقرار پایگاه‌های لازم، تهیه دارو و اعزام پزشک ، مطرح و بررسی شد.

اخبار مرتبط:
سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد
سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از بهره‌برداری از سد سرداب در صورت تأمین مالی در تابستان سال‌جاری، خبرداد.

اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است/ برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی
اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است/ برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای نخستین بار بخش بزرگی از جشنواره شیخ بهایی در محیط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود

گزارش موانع تولید اصفهان به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود
گزارش موانع تولید اصفهان به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود

استاندار اصفهان گفت: هدف این است که با تحقق واقعی و همه جانبه شعار سال بتوانیم شاهد روند امیدآفرینی در حوزه تولید باشیم و در این راستا از موانع رشد تولید، گزارشی تهیه شود تا بتوانیم به معاون اول ریاست جمهوری که پیگیر این موضوع مهم هستند، ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است