کد خبر : 256524
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - 11:51
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

پَرونده سازی جدید خبرگزاری اصولگرا برای فعال محیط زیست زندانی در اوین/ فارس: نیلوفر بیانی در افغانستان ترویج بهائیت می‌کرده است

فارس مدعی شد: حاصل اصلی کار نیسان عدل پرور و نیلوفر بیانی در افغانستان ترویج فرقه ضاله بهائیت در پوشش فعالیت‌های بشردوستانه و یا حفاظت از محیط‌زیست بوده است، یک نمونه از این اقدامات  ایجاد یک موسسه محیط زیستی در منطقه شیعه نشین و کوهستانی بامیان افغانستان به نام «سازمان تحفظ ساحات کوهستانی افغانستان» (COAM) بوده که بررسی‌های انجام شده در مورد عوامل محلی این موسسه نشان دهنده برقرار شدن ارتباط میان آنها با بهائیت و همچنین رژیم صهیونیستی بوده است.

پَرونده سازی جدید خبرگزاری اصولگرا برای فعال محیط زیست زندانی در اوین/ فارس: نیلوفر بیانی در افغانستان ترویج بهائیت می‌کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرگزاری فارس، حامی دولت ابراهیم رئیسی و منتقد دولت حسن روحانی با انتشار گزارشی درباره نیلفوفر بیانی نوشت: اخیرا نیلوفر بیانی جاسوس محیط زیستی رژیم صهیونیستی دستگیر شده در سال ۱۳۹۶، موفق شده است از داخل زندان مقاله‌ای با عنوان «سواد اقلیمی در سرزمین نفت» نوشته و با ایراد اتهام به کشور در حوزه مدیریت محیط زیستی، این مقاله را از طریق یک شبکه حقوق بشری آمریکایی به نام «محققان در خطر» (Scholars at Risk) با هدف فضاسازی علیه ایران و نمادسازی از نیلوفر بیانی به عنوان یک پژوهشگر در بند زندان، در فضای عمومی منتشر می‌نماید.
نیلوفر بیانی در این مقاله، سوء مدیریت نظام جمهوری اسلامی را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل مشکلات محیط‌زیستی، تغییرات اقلیمی و کم‌آبی در ایران معرفی کرده است و آرزو می‌کند حرکت‌های سیاسی نظیر آنچه که وی جنبش «زن،زندگی،آزادی» می‌خواند با فعالیت‌های بین‌المللی برای هشدار در مورد خطر تغییرات اقلیمی هم‌افزایی کند.

همچنین در بهار سال گذشته نیز باهدف فضاسازی علیه ایران و چهره‌سازی از این جاسوس به عنوان یک محقق محیط‌زیستی، نشریه بین‌المللی نیچر (Nature) اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای با هدف فشار به ایران برای آزادسازی خانم بیانی نموده بود. بررسی‌های انجام شده در مورد سوابق مقالات و تحقیقات خانم بیانی پیش از دستگیری به جرم جاسوسی نشان می‌دهد، وی علاقه خاصی به همکاری با شبکه بهائیان در خارج از کشور در موضوعات به ظاهر علمی داشته است.

یکی از مهم ترین این همکاری ها، انتشار یک ویژه نامه با عنوان چالش‌های محیط زیستی ایران به همراه سایر هم تیمی های خود در موسسه جاسوسی میراث پارسیان نظیر مراد طاهباز (بنیانگذار موسسه جاسوسی میراث پارسیان)، کاوه مدنی (معاون سابق سازمان محیط زیست) و هومن جوکار (مدیر پروژه یوزآسیایی سازمان محیط‌زیست و عضو موسسه میراث پارسیان)،  برای عباس امانت تاریخ نویس و بهایی معروف ساکن آمریکا در نشریه مطالعات ایرانی (Iran Studies) متعلق به انجمن ایران پژوهی (AIS) در آمریکا بوده که عنوان مقاله متعلق به نیلوفر بیانی در این ویژه نامه «اکولوژی و چالش‌های زیست‌محیطی خلیج فارس» بوده است.

این خبرگزاری همچنین مدعی شده که نیسان عدل‌پرور در قالب یک محقق آمریکایی در دوران پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا و با حمایت سازمان ملل به این کشور رفت و آمد داشته و در تهیه برنامه‌های توسعه برای این کشور و پرداختن به مساله حقوق بشر و زنان فعالیت داشته است، در این دوران نیلوفر بیانی هم که در ژنو برای سازمان ملل کار می‌کرده است با نیسان عدل‌پرور در ارتباط بوده است. اما حاصل اصلی کار نیسان عدل پرور و نیلوفر بیانی در افغانستان ترویج فرقه ضاله بهائیت در پوشش فعالیت‌های بشردوستانه و یا حفاظت از محیط‌زیست بوده است، یک نمونه از این اقدامات  ایجاد یک موسسه محیط زیستی در منطقه شیعه نشین و کوهستانی بامیان افغانستان به نام «سازمان تحفظ ساحات کوهستانی افغانستان» (COAM) بوده که بررسی‌های انجام شده در مورد عوامل محلی این موسسه نشان دهنده برقرار شدن ارتباط میان آنها با بهائیت و همچنین رژیم صهیونیستی بوده است.

گفتنی است نیلوفر بیانی که در سال ۹۸ توسط قوه قضائیه به افسادفی الارض محکوم شده بود به ۱۰ سال زندان و رد مالِ ۶ سال کار در سازمان ملل محکوم شد. 

خانم بیانی از سال ۱۳۹۱ تا اردیبهشت ۱۳۹۶ به عنوان مشاور در پروژه بین‌المللی «کاهش مخاطرات پس از بحران بر اساس رویکرد اکوسیستمی» در برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در ژنو مشغول به کار بود. وی در تابستان ۱۳۹۶ به ایران بازگشت و به عنوان مدیر برنامه‌ریزی، همکاری خود را با «مؤسسه میراث حیات وحش پارسیان» آغاز کرد. وی ۶ ماه پس از بازگشت به ایران، در ۴ بهمن سال ۱۳۹۶، از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و متهم به جاسوسی شد.

اخبار مرتبط:
ماجرای قرارداد پنهانی ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چینی‌ها / آقای زاکانی چنین قراردادهایی محرمانه نیستند، باید به مردم توضیح دهید
ماجرای قرارداد پنهانی ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چینی‌ها / آقای زاکانی چنین قراردادهایی محرمانه نیستند، باید به مردم توضیح دهید

دیروز در صحن علنی شورای شهر تهران شاهد یکی از عجیب‌ترین و منحصربه‌فردترین جلسات پارلمان شهری بودیم. موضوع به قرارداد سنگین دو میلیارد یورویی با چین برای ورود اتوبوس و واگن مترو برمی‌گردد؛ قراردادی که از سوی اعضای شورای شهر با پرسش‌ها و ابهامات همراه شد و در عین حال گروهی از اعضای شورا در روز شوراها سعی در آبستراکسیون داشتند.

جزئیاتی تازه از خودکشی یک دختر ۱۳ ساله با قرص برنج / فردی که قرص برنج فروخته به تازگی مجوز تاسیس مرکز کالای پزشکی گرفته است
جزئیاتی تازه از خودکشی یک دختر ۱۳ ساله با قرص برنج / فردی که قرص برنج فروخته به تازگی مجوز تاسیس مرکز کالای پزشکی گرفته است

اعتماد از خودکشی دو دختر ۱۳ ساله با قرص برنج در آذربایجان شرقی گزارشی تهیه کرده است.

توجیه عجیب چمران درباره ترک جلسه اعضای شورای شهر در جلسه با زاکانی؛ چیزی خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود
توجیه عجیب چمران درباره ترک جلسه اعضای شورای شهر در جلسه با زاکانی؛ چیزی خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود

رییس شورای شهر تهران درباره علت ترک جلسه شورای شهر تهران توسط برخی نمایندگان توضیحاتی ارایه داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است