کد خبر : 256465
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - 10:11
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای مالکین خودرو، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های بدون مجوز و جعلی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کنند.

شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی که برای آنان ارسال می کنند و یا آدرس اینترنتی جعلی شوند.

به نوشته فارس؛ وی گفت: این سایت جعلی به شکل سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا برای ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند.

مرتضوی افزود: سایت جعلی از کاربر می‌خواهد فیلترشکن گوشی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند که با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت بانکی وی به سرقت رفته و نسبت به برداشت از حساب او توسط افرد سودجو و کلاهبردار اقدام می شود.

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال‌سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی است و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای‌ مجازی، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

اخبار مرتبط:
میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است
میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است

عضو شورای شهر اصفهان گفت: قصه میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است. روزی این منطقه اصل اصفهان بوده و امروز در سخت‌ترین شرایط و ضعیف‌ترین منطقه از نظر خدمات، ایمنی و … است.

علت آلودگی امروز هوای اصفهان چیست؟‌
علت آلودگی امروز هوای اصفهان چیست؟‌

شاخص هوای کلانشهر اصفهان در نخستین ساعات روز یکشنبه در حالی در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفت که علت افزایش شاخص آلاینده‌ها طبیعی نبوده است.

باد و باران اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش ۵ درجه‌ای دما
باد و باران اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش ۵ درجه‌ای دما

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از آغاز فعالیت موج ناپایدار در نیمه غربی و فراگیر شدن آن در شمال و مرکز استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است