کد خبر : 256420
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - 19:14
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

انفجار در محله جوانمرد قصاب/ یک کشته و ۱۹ مصدوم

شمار مصدومان حادثه انفجار و ریزش آوار در محله جوانمرد قصاب به ۱۹ تن افزایش یافت که به گفته رییس اورژانس تهران حال سه نفرشان وخیم است.

انفجار در محله جوانمرد قصاب/ یک کشته و ۱۹ مصدوم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: محمد اسماعیل توکلی در این باره گفت: صبح امروز در پی گزارش حادثه ریزش آوار در محله جوانمرد هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد که تا این لحظه ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۳ مصدوم حالشان‌ وخیم است.

افزایش شمار مصدومان

اورژانس تهران در ساعت ۱۰ در گزارش تازه‌ای اعلام کرد: تعداد مصدومان به ۱۶ تن افزایش یافت که همگی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز بااشاره به حادثه انفجار ساختمان سه طبقه  گفت: حدود ساعت ۸ صبح یک مورد آتش سوزی در محله جوانمرد قصاب اعلام می‌شود و چند ایستگاه آتش نشانی هم به محل حادثه اعزام می شوند. آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند که یک ساختمان ۳طبقه دچار انفجار شده و ۱۲ نفر محبوس شده بودند. خوشبختانه این افراد زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند و عملیات همچنان ادامه دارد.

نشت گاز؛ علت انفجار در محله جوانمرد قصاب/ ادامه عملیات برای رهایی محبوسین احتمالی

محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز اعلام کرد که نشت گاز، علت اولیه وقوع حادثه انفجار در محله جوانمرد قصاب اعلام شده است.

به گفته وی، ‌  بعد از اعلام وقوع حادثه در این مکان بلافاصله پنج ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشانان ظرف دو دقیقه به محل حادثه رسیدند. بررسی‌ها نشان داد که یک ساختمان سه طبقه مسکونی قدیمی دچار انفجار شده و طی آن بخش زیادی از ساختمان تخریب شده است و شدت تخریب به گونه ای بود که علاوه بر ساختمان سه طبقه، چهار مغازه و خانه قدیمی  نیز در اطراف این خانه وجود داشتند که بخشی از آنها نیز دچار تخریب شدند.

محمدی با بیان اینکه حجم زیادی از آوار بر روی زمین ریخته است، بااشاره به اینکه در همان لحظات ابتدایی ۱۲ نفر از محبوس شدگان از زیر آوار بیرون کشیده شدند که هفت مرد و پنج  زن بودند. اضافه کرد که بررسی‌ها برای پیدا شدن محبوسین احتمالی ادامه دارد.

وی گفت:  علت اولیه حادثه نشت گاز اعلام شده است.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین در تازه‌ترین گزارش خود از محل حادثه به ایسنا گفت:‌ در حال حاضر آتش‌نشانان در محل حضور دارند و عملیات جستجو و آواربرداری ادامه دارد. تاکنون این حادثه مورد فوتی نداشته است.

محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران در ساعت ۱۴:۱۵ به ایسنا اعلام کرد که شمار مصدومان این حادثه به ۱۸ نفر افزایش یافته است.

مرگ یک زن ۷۵ ساله و نجات ۱۹ تن از زیرآوار

علی نصیری،  رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به حادثه انفجار و ریزش آوار در محله جوانمرد قصاب گفت:‌ درپی این حادثه عوامل آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، پلیس و … در محل حاضر شدند و تیم‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز در این محدوده حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شواهد و احتمالات اولیه حاکی از این است که انفجار و ریزش این ساختمان به دلیل نشت گاز بوده است، گفت: محل حادثه یک ساختمان مسکونی است و کاربری آن هم مسکونی بوده است. از این رو به احتمال زیاد نشست گاز از کپسول در قسمت آشپزخانه سبب وقوع این حادثه شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری از محل وقوع حادثه را تحت تاثیر خود قرار داده و سبب شکسته شدن شیشه‌ها و واردشدن خسارات به برخی خودروها شده بود، گفت: در جریان انفجار و تخریب این ساختمان مسکونی، ۲۰ نفر دچار حادثه شدند که ۱۹ نفر از این افراد از زیرآوار خارج و در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند. حال عمده این افراد مساعد گزارش شده است. متاسفانه یک نفر هم جان خود را از دست داد.

نصیری؛ فرد جانباخته در این حادثه را زنی ۷۵ ساله معرفی کرد و گفت: عملیات آواربرداری و جستجو در محل ریزش این ساختمان همچنان ادامه دارد و عوامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در محل حادثه حضور دارد.

اخبار مرتبط:
آخرین وضعیت توماج صالحی در گفت‌وگوی مدارا با وکیل پرونده؛ درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید/ ملاقات‌های توماج، مشروط به فیلم‌برداری شده اما دادگاه انقلاب اصفهان می‌گوید ما چنین دستوری صادر نکرده‌ایم
آخرین وضعیت توماج صالحی در گفت‌وگوی مدارا با وکیل پرونده؛ درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید/ ملاقات‌های توماج، مشروط به فیلم‌برداری شده اما دادگاه انقلاب اصفهان می‌گوید ما چنین دستوری صادر نکرده‌ایم

امیر رئیسیان گفت: پس از صدور حکم اعدام برای آقای صالحی، او تا امروز یک ملاقات حضوری با پدرش داشته ولی بعد از آن، ملاقات حضوری توماج صالحی به فیلم برداری از جلسه ملاقات مشروط شده است. همچنین مسئولان زندان به خانواده توماج اعلام کرده که برای فیلم برداری از ملاقات‌های حضوری، دستور قضائی دارد ولی دادگاه انقلاب اصفهان، شفاهاً به ما اعلام کرد که چنین دستوری صادر نکرده است.

یک مادر و چهار کودک در سیل مشهد زیر آوار جان باختند
یک مادر و چهار کودک در سیل مشهد زیر آوار جان باختند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: دو فوتی در میدان انقلاب از داخل خودروی محبوس در آب به بیرون کشیده شدند. همچنین یک منزل مسکونی در حوالی خیابان سپاه واقع در منطقه سیدی به دلیل حجم سیلاب دچار آوار شده بود که متاسفانه یک مادر و چهار کودک جان خود را از دست دادند.

آخرین خبرها از سیلاب وحشتناک در خیابان‌های مشهد/ شمار جانباختگان به ۷ نفر رسید/ ۱۲ نفر همچنان مفقود
آخرین خبرها از سیلاب وحشتناک در خیابان‌های مشهد/ شمار جانباختگان به ۷ نفر رسید/ ۱۲ نفر همچنان مفقود

غواصان آتش نشانی مشهد پیکر دو فرد جانباخته در سیلاب این شهر را از درون خودرو گرفتار در سیلاب پل انقلاب مشهد خارج کردند. جانباختگان یک خانم و آقا با حدود سنی ۵۰ سال هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است