کد خبر : 254978
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ - 04:56
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۶۵ درصد از اصفهانی‌ها از کارت سوخت شخصی خود استفاده می‌کنند

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: حدود ۶۵ درصد از مراجعه‌کنندگان به جایگاه‌های عرضه بنزین در استان از کارت سوخت شخصی خود استفاده می‌کنند در حالی که این شاخص تا اواخر سال گذشته حدود ۴۵ درصد بود.

۶۵ درصد از اصفهانی‌ها از کارت سوخت شخصی خود استفاده می‌کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عبدالله گیتی منش افزود: پس از اجرای طرح کاهش کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها از اواخر سال گذشته، میزان استفاده مردم از کارت‌های سوخت شخصی افزایش یافت.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار داشت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ باید تمهیداتی اتخاذ شود که میزان استفاده مردم از کارت‌های شخصی تا پایان شهریور امسال به ۹۰ درصد برسد.

گیتی‌منش با بیان‌اینکه بر اساس شیوه‌نامه کشوری باید کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها به تعداد سکوها کاهش یابد، اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، اجرای قانون بودجه و شفاف‌سازی در باره کسانی است که از یارانه سوخت استفاده می‌کنند.

وی با تاکید براینکه با اعمال این سیاست، مصرف‌کنندگان اصلی یارانه سوخت مشخص می‌شوند، خاطرنشان کرد: کاهش قاچاق سوخت نیز یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح است زیرا بنزین سرمایه ملی کشور است و دولت با اعطای یارانه، آن را به دست مردم می‌رساند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه این استان در زمینه رشد استفاده مردم از کارت سوخت شخصی از عملکرد خوبی در بین سایر استان‌ها برخوردار است، گفت: کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌های استان بطور کامل جمع‌آوری نشده است و اگر در جایگاهی کارت سوخت آزاد موجود نباشد، این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به سهمیه مشخص کارت‌های آزاد سوخت برای تراکُنش در روز خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی از جایگاه‌ها میزان سهمیه آنها به اتمام رسیده باشد، به همین دلیل جایگاه‌داران امکان استفاده از این کارت‌ها را در برخی از مواقع روز نداشته باشند.

گیتی منش در باره احتمال نیل استان اصفهان به شاخص ۹۰ درصدی استفاده از کارت‌های سوخت شخصی تا پایان نیمه نخست امسال تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، رسیدن به این شاخص، کار دشواری است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان افزود: برخی از افراد به‌دلایل مختلف همچنان به استفاده از کارت آزاد عادت داشته و تمایلی برای استفاده از کارت سوخت شخصی ندارند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان از ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز و ۱۶۴ جایگاه “سی ان جی” برخوردار است.

میانگین مصرف روزانه بنزین در سال گذشته در این استان به هفت میلیون و یکصد هزار لیتر رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷.۶ درصد افزایش یافت.

وزیر نفت نیز هفته گذشته از افزایش استفاده مردم از کارت سوخت شخصی از ۱۷ درصد به بیش از ۵۴ درصد خبر داد و تأکید کرد: کارت سوخت جایگاه‌ها برای مواقع اضطراری است.

جواد اوجی افزود: وزارت نفت در قانون بودجه ۱۴۰۲ موظف شده تمهیداتی اتخاذ کند که تا پایان شهریور امسال، تمام خودروهای کشور از کارت سوخت خود استفاده کنند بنابراین کارت سوخت جایگاه‌ها محدود شده، اما حذف نشده است.

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است