کد خبر : 253714
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - 09:23
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کمبود ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به زلزله ۲ و هفت دهم ریشتری امروز در مرز طبس و خوروبیابانک گفت:برای پوشش بخش‌های اولویت‌دار استان اصفهان به ۵ ایستگاه لرزه‌نگاری نیاز است.

کمبود ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: صبح روز گذشته زمین لرزه ۲ و هفت دهم ریشتری مرز طبس و خوروبیابانک را لرزاند که با ارزیابی به عمل آمده خساراتی در بر نداشت.

به نوشته فارس؛ وی افزود: این زمین لرزه ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه صبح سه شنبه در شرق خوروبیابانک و در عمق ۱۰ ‌کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شیشه‌فروش بیان کرد: احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای، تقویت امکانات امداد و نجات جاده‌ای و آتش‌نشانی و نیز پوشش امداد هوایی برای امدادرسانی سریع در حوادث با توجه به وسعت شهرستان خوروبیابانک و بعد مسافت تا مرکز استان و پراکندگی روستاها از نیازهای اصلی امدادی این شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: نیاز است سازمان‌های اورژانس، امداد و نجات هلال احمر و سازمان شهرداری‌های کشور نسبت به اختصاص اعتبار و تجهیزات امدادی و خودروی آتش‌نشانی و تقویت انبارهای امدادی و پوشش امداد هوایی برای امداد رسانی و توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای اقدام کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۷ ایستگاه لرزه‌نگاری در استان اصفهان فعال است و ۲ ایستگاه دیگر در مدار بهره‌برداری است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه برای پوشش بخش‌های اولویت‌دار استان اصفهان به ۵ ایستگاه لرزه‌نگاری دیگر نیاز است، تصریح کرد: باید مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساخت و تجهیز ایستگاه‌ها مساعدت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: اصفهان در مدیریت بحران شهر تهران به عنوان استان جانشین و برای منطقه ۲ شهر تهران به عنوان استان معین در مدیریت بحران زلزله تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت امکانات امدادی و تجهیزات پیش‌بینی و هشدار، توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و هواشناسی، استقرار رادار هواشناسی توسط سازمان هواشناسی کشور و سامانه‌های هشدار سیل و زلزله از اولویت‌های مهم در کنترل به موقع حوادث است که حمایت دستگاه‌های ملی در تخصیص منابع اعتباری برای تامین نیازها را طلب می‌کند.

اخبار مرتبط:
طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجرای بیش از ۶۰۰ طرح پیشگیری از سیل در این استان در انتظار تامین اعتبار است و به ۶ هزار میلیارد ریال در سالجاری نیاز دارد.

بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال افتتاح می‌شود
بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال افتتاح می‌شود

استاندار اصفهان گفت: بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی شهرستان اصفهان تا پایان سالجاری افتتاح می‌شود.

سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است