کد خبر : 253062
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - 15:48
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

الهه کولایی: این سیاست «شرق‌گرایی» حاکمیت، برای چین و روسیه یک فرصت ایجاد تا منافع خود را تامین کنند

الهه کولایی گفت: این تصور که روس‌ها در تنظیم روابط‌شان با ایران یا هر کشور دیگری، نگاهی به تامین منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشند با واقعیت‌های بین‌المللی در تضاد و تقابل کامل قرار دارد.

الهه کولایی: این سیاست «شرق‌گرایی» حاکمیت، برای چین و روسیه یک فرصت ایجاد تا منافع خود را تامین کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اعتماد در گفت‌‌وگو با الهه کولایی همراهی روسیه با بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر ایرانی را بررسی‌کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌گو را در ادامه می‌خوانید:

  •  این تصور که روس‌ها در تنظیم روابط‌شان با ایران یا هر کشور دیگری، نگاهی به تامین منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشند با واقعیت‌های بین‌المللی در تضاد و تقابل کامل قرار دارد.
  • از آنجا که در نشست‌های اعضای سازمان شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس همواره ادعاهای ارضی امارات متحد عربی مورد تاکید قرار گرفته، روسیه هم برای توسعه روابط با این کشورها، به این دغدغه توجه کرده و براساس ملاحظات و منافع خود، ادعاهای بی‌پایه و غیرمستند امارات را در این بیانیه مورد تایید قرار داده است.
  • این نوع رفتارها نشان‌دهنده تلاش روسیه برای تامین منافع خود، گاه با ایران، گاه بدون ایران و حتی گاه در برابر ایران، ارزیابی می‌شود.
  •  از دهه گذشته، راهبردی با عنوان سیاست «نگاه به شرق»، «سیاست شرقی» و در واقع «شرق‌گرایی» در ایران مطرح شده و از درون آن گسترش روابط نامتوازن با روسیه و چین در پیش گرفته شده است. بدون اینکه به الزام‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی ایران، الزامات ژئوپلیتیکی کشور توجه شود.
  • این سیاست به اشکال گوناگون، با انکار اهمیت و ضرورت توسعه روابط متوازن با کشورهای شرقی و غربی به ویژه با در نظر گرفتن موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی ایران دنبال شده است؛ نتیجه این راهبرد هم از پیش مشخص است، چراکه چنین سیاستی پاسخگوی منافع ایران و تامین‌کننده منافع ملی کشور ما نیست.
  • این روند شرق گرایی در واقع ایجاد فرصتی برای قدرت‌های شرقی است تا آنها با بهره‌گیری از رویارویی و تیرگی‌های روابط ایران با کشورهای غربی، اروپایی و امریکایی، منافع خود را با قیمت‌هایی بسیار ارزان‌تر، هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر تامین کنند. در واقع در شرایط نبود توازن در تنظیم روابط با قدرت‌های شرقی و غربی، این بازیگران دیگر هستند که از موقعیت ممتاز ژئوپلیتیک ایران بهره برده و منافع خود را تامین می‌کنند. ایران در این مدل راهبردی، به جای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود به کارت موثری برای بازی‌ها و معادلات قدرت دیگران بدل می‌شود.
  • تصمیم‌گیرندگان و مجریان حوزه دیپلماسی باید آمادگی برخورد مناسب و تامین منافع کشور را در موقعیت‌های مختلف با هوشیاری و هوشمندی مبتنی بر شناخت دقیق بازیگران منطقه‌ای داشته باشند. در واقع نه باید دچار خوش خیالی و توهم در مورد پایان یافتن همه زمینه‌های منازعه‌ها باشند و نه نگاه سفید و سیاه در مورد کشورهای شرقی- غربی یا شمالی- جنوبی داشته باشند.
  • نزدیک شدن به یکی از قطب‌های قدرت جهان تامین ‌کننده نیازها و مصالح ملی و منافع عمومی کشور نخواهد بود.
اخبار مرتبط:
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی

شومیز و تونیک نوعی بلوز زنانه است که در مدل‌ها، اندازه‌ها و در جنس‌های مختلف در قیمت‌های متنوع تولید می‌شود. با خرید شومیز مجلسی و اسپرت زنانه می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه و یا جشن‌های رسمی استایلی زیبا برای خود بسازید.

تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت شما است. اگر راهی داشته باشید که به آنها نشان دهید چه محصولات و خدماتی را می توانید به آنها ارائه دهید کمک می کند. نمی توان انکار کرد که بروشورها و کاتالوگ‌ها بهترین راه برای نمایش محصولات یا خدمات شما، جذب چشم‌اندازهای جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام برای مشتریان بالقوه شما است. خب حال اینکه از کاتالوگ استفاده کنید یا بروشور در ادامه این وبلاگ از مدرن طرح به تفاوت بروشور و کاتالوگ می پردازیم، تا نیاز خود را بهتر بشناسید.

بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم
بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم

برای پاسخ دادن به سؤال بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ ابتدا باید با لاتاری آشنا شویم. لاتاری آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که به شهروندان دیگر کشورها امکان مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را فراهم می‌کند. در این برنامه، شهروندان دیگر کشورها ازجمله ایرانی‌ها، می‌توانند شانس دریافت ویزای مهاجرتی به آمریکا را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است