کد خبر : 252984
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ - 23:04
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی ۴۸ ساعت پیش رو هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

به نوشته مهر؛ اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد که از امروز تا جمعه ۲۳ تیرماه باد و گردوخاک مناطقی از استان بویژه نواحی شمال و شرق اصفهان را فرامی‌گیرد.

براساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان وزش باد به نسبت شدید و گاهی وقوع تندباد لحظه‌ای توأم با خیزش گردوخاک مناطقی چون شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، خور و بیابانک، دهق، برخوار (دولت آباد)، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوتر آباد، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد و ورزنه را در بر می‌گیرد.

طبق این اطلاعیه، خیزش گردوخاک به کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم منجر می‌شود. همچنین آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده وکهن‌سال و نهال‌ها محتمل است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه توصیه کرده است که گروه‌های حساس جامعه مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان از حضور در فضای باز اجتناب کنند. همچنین مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، خودداری از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است