کد خبر : 250598
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - 16:06
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

علی بیگدلی: حمله به کمپ اشرف۳ امتیازی بود که غربی‌ها به جمهوری‌اسلامی دادند

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: مله به اردوگاه سازمان مجاهدین هم یکی دیگر از امتیازاتی بود که غربی‌ها به ایران دادند و در واقع یک پیروزی مهم برای ایران رقم خورد و هیچ بعید نیست در آن مکالمه یک‌ساعته میان آقای رئیسی و آقای ماکرون به این موضوع نیز اشاره شده باشد.

علی بیگدلی: حمله به کمپ اشرف۳ امتیازی بود که غربی‌ها به جمهوری‌اسلامی دادند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: سی‌.ان.ان گزارش داده است که مذاکرات هسته‌ای در بهترین شرایط خود به سر می‌برد. این پایگاه خبری گفته است که همه طرف‌ها تمایل زیادی برای رسیدن به توافق دارند.

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع گفت: «شاهد و قرائن نشان می‌دهد که مذاکرات در مسیر خوبی پیش می‌رود اما فعلا انتظارات عمومی را برآورده نکرده است. در حال حاضر مذاکرات تفاهمی یا نانوشته در جریان است که مقدمات توافق را فراهم می‌کند. من پیش از این نیز گفته بودم که توافق موقت هم خوب است زیرا التهابات جامعه را کاهش می‌دهد و باعث کاهش قیمت‌ها در ایران می‌شود. توافقی که حالا هم مقدماتش فراهم می‌شود و در آن موضوعاتی مانند ثابت نگه‌داشتن غنی‌سازی ایران در حد ۶۰درصد، آزادی متقابل زندانیان و البته منع هر گونه تهدید پیمان‌کارهای آمریکایی در عراق و سوریه. آمریکا هم چشمش را روی صادرات نفت ایران ببندد که در روزهای گذشته شاهد بودیم صادرات نفت ایران به شکل چشم‌گیری افزایش یافت که گویا شرایط اتفاق رخ داده است».

او ادامه داد: «ایران فرصت زیادی برای توافق ندارد زیرا کمتر از یک‌سال و نیم دیگر عمر دولت کنونی بایدن به پایان می‌رسد و معلوم نیست دولت بعدی جمهوری‌خواه باشد یا دموکرات. اکنون باید به سمت انعقاد یک قرارداد جامع با آمریکا برویم. از سوی دیگر وارد تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نشویم.

این تحلیلگر مسال سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «آمریکا هم نمی‌خواهد در منطقه تنشی وجود داشته باشد زیرا در میان جنگ اوکراین قرار دارد. منطقه خلیج فارس هم مملو از انرژی است و هرگونه تنشی در این منطقه برای آمریکا بسیار سخت است؛ به همین دلیل اکنون می‌بینیم که به ایران امتیاز می‌دهد».

بیگدلی در پایان گفت: «حمله به اردوگاه سازمان مجاهدین هم یکی دیگر از امتیازاتی بود که غربی‌ها به ایران دادند و در واقع یک پیروزی مهم برای ایران رقم خورد و هیچ بعید نیست در آن مکالمه یک‌ساعته میان آقای رئیسی و آقای ماکرون به این موضوع نیز اشاره شده باشد. در هر حال اکنون بایدن می‌خواهد به توافقی با ایران برسد زیرا تا پایان دولتش زمان زیادی باقی نمانده است. واقعیت این است که آمریکا چاره‌ای ندارد جز آنکه قراردادی جامع را با ایران امضا کند».

اخبار مرتبط:
امام جمعه رفسنجان استعفا داد
امام جمعه رفسنجان استعفا داد

امام جمعه رفسنجان دلیل استعفایش را روایت کرده و گفته است: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کردم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است