کد خبر : 249178
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ - 15:20
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

پیشکسوت استقلال: ساپینتو الکلی بود/ نکونام سرمربی استقلال شده و به زودی اعلام می‌شود!

پیشکسوت استقلال آجرلو را یکی از مقصران ناکامی استقلال در فصل قبل دانست و مدعی شد ساپینتو یک الکلی بود!

پیشکسوت استقلال: ساپینتو الکلی بود/ نکونام سرمربی استقلال شده و به زودی اعلام می‌شود!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: با جدایی ساپینتو از استقلال نیمکت آبی‌ها به یک مربی ایرانی خواهد رسید. بعد از حضور لوپز در تهران و بازدید از امکانات باشگاه استقلال، خیلی‌ها اعتقاد داشتند این دید و بازدید فرمالیته است و مربی بعدی آبی‌ها به قطع و یقین یک مربی ایرانی خواهد بود و حالا پس از خروج مربی اسپانیایی از کشورمان و بنا بر اعلام مدیران استقلال، عدم توافق با این مربی خارجی، قرار است به زودی از سرمربی جدید آبی‌ها رونمایی شود.

رضا رجبی یکی از پیشکسوتان استقلال می‌گوید بهتر است مدیران استقلال با مردم با صداقت رفتار می‌کردند و از همان اول می‌گفتند خواهان همکاری با سرمربی ایرانی هستند. رجبی آجرلو را یکی از مقصران ناکامی استقلال در فصل قبل دانست و مدعی شد ساپینتو یک الکلی بود! در ادامه ‌ماحصل صحبت‌های یکی از پیشکسوتان تحصیل‌کرده فوتبال ایران را بخوانید.

*ساپینتو از استقلال رفت. شما یکی از منتقدان او بودید، نظرتان درباره جدایی این مربی از استقلال چیست؟

اگر نقدی به او کردم به این علت است که بازیکن تیم ملی بودم و ۱۲ سال در استقلال بازی کردم و بالاترین مدارک مربیگری را دارم. در کلاس مربیگری یاد گرفتم یکی از ارکان موفقیت یک تیم آرامش است مخصوصا‌ً آرامشی که از روی نیمکت به تیم تزریق شود. می‌خواهید بنویسید یا نه؟

*شما بگویید ما می‌نویسیم!

اینها را با توجه به فیدبک‌هایی که از ساپینتو می‌گرفتم و می‌دانستم او الکلی است و مشروب می‌خورد می‌گویم. من سال‌هاست دکترای تغییر رفتار دارم. رفتار و عکس‌العمل‌های او در زمان بازی را در طول هفته و زمان تمرینات مقایسه کنید‌. چطور می‌شد که او هنگام بازی حرف‌های مربی حریف را به خودش می‌گرفت و با بازیکن حریف درگیر می‌شد ‌اما در روزهای تمرین مشکلی نداشت؟‌ استقلال در سالی که بیشترین مهره و بیشترین هزینه را کرده بود نتیجه نگرفت. هزینه‌هایی که ترکش آن‌ در استقلال هنوز هم وجود دارد.

*پس علت ناکامی استقلال در فصل پیش ساپینتو و هزینه‌ها بود؟

خودتان می‌دانید که آجرلو ۷۰۰ میلیارد ریخت‌وپاش کرد و ۷۰۰ میلیارد هم‌ تعهدهای امسال است! نه فقط قهرمانی در فصل پیش از دست رفت بلکه باعث شد استقلال سال‌های سال عقب بیفتد. ساپینتو نتواست پس از حذف آسیا که حاصل مدیریت‌ وقت بود یک جام بگیرد تا حداقل مردم را خوشحال کند.

*برای جانشینی صحبت از گزینه خارجی بود و حتی لوپز هم‌ به تهران آمد اما حالا از جذب مربی داخلی می‌گویند.

نمی‌دانم از صداقت و روراستی چه ضرری دیدیم که این‌ همه ناصداقتی داریم! نمی‌دانم چرا با مردم یک مقدار روراست نیستیم. متاسفم! آقای امیری حرفش را زد و گفت خواسته آقای حجت کریمی یک ایرانی است. می‌خواستند بگویند ما با خارجی هم‌ مذاکره کردیم!

*چرا؟

این شبکه‌های مجازی پدر استقلال را درآورده‌اند. هرچند کریمی خوب گفت که با موج شبکه‌های اجتماعی جلو نمی‌روم. این فشارها باعث می‌شود دو سه‌تا گزینه  معرفی کند اما من به شما می‌گویم ‌مربی استقلال انتخاب شده و نهایتاً تا فردا یا پس‌فردا خبر را اعلام‌ می‌کنند.

*خب شما بگویید مربی بعدی استقلال کیست؟!

آقای نکونام! می‌خواهم به همه بگویم، ‌هم پیشکسوتان و هواداران!‌ اگر اختلاف‌نظری دارند باید‌ از انتخاب کریمی حمایت کنیم تا فصل بعد نتایج بهتری به‌ دست بیاوریم اگرچه می‌گویم استقلال همیشه فرزند‌ ناتنی بوده است!

*منظورتان چیست؟

شش هفت ماه حقوق نگرفتند. بازیکنان و مشکلات مدیریتی در استقلال هست اما چرا این‌اتفاقات در آن طرف رخ نمی‌دهد؟ ثبات در آنجا وجود دارد و پول برای آنها‌ می‌آید. البته اشکال نمی‌گیرم اما چرا حمایت‌هایی که از پرسپولیس می‌شود از استقلال نمی‌شود؟ مگر چه فرقی دارند؟ واقعاً این درست نیست.

*اما پرسپولیسی‌ها هم اعتقاد دارند از استقلال بیشتر حمایت می‌شود! به عنوان مثال می‌گویند استقلال خیلی بیشتر در این فصل هزینه کرد. از طرفی یک‌ عده هم مثل شما این نظر را در مورد پرسپولیس دارند. مالکیت مشترک در این وضعیت به صلاح دو طرف نیست.

نه! می‌خواهم بگویم از زمانی که وزارت ورزش آقای آجرلو را انتخاب کرد یعنی عدم حمایت! باید مدیر از باشگاه ‌استقلال شناخت داشته باشد. این تیم که پاس یا استیل‌آذین نیست. وقتی چنین‌ گزینه‌ای روی مجموعه‌ای با ۳۰ میلیون هوادار انتخاب می‌شود یعنی دارند ‌چوب لای چرخ این تیم می‌گذارند! برای پنج میلیاردی که این‌طور هم که گفتند نبوده، ‌دارند فتح‌الله‌زاده را محکوم ‌می‌کنند اما ۷۰۰ میلیارد هزینه شده و به هیچ‌کس هم جواب نمی‌دهند. چرا؟ چون یکی پشتش قرص است یکی نه؟ منظور من از حمایت که فقط حمایت مالی نیست. حمایت‌های معنوی منظورم است. شما نیمکت استقلال را ببینید. یک بزرگ‌تر که سواد مدیریت داشته باشد و حواشی را جمع کند حضور‌ نداشت و همه ‌با ‌موج ‌ساپینتو پیش رفتند. از شما می‌پرسم شغل کریم باقری چیست؟ چند سال است در آنجاست؟ قراردادش چقدر است؟

*به عنوان دستیار و یکی از اعضای فنی که‌ مبلغ قراردادش را نمی‌دانیم اما در کنترل حواشی نقش مهمی دارد.

پرسپولیس یک‌ مجموعه خوب جمع کرده‌ و پول خوبی هم می‌دهند.

*هواداران استقلال می‌گویند چرا روی نیمکت استقلال یکی مثل کریم باقری نیست؟

نمی‌دانم اما ‌خودم ‌هم رزومه‌ام و هم تحصیلاتم از کریم باقری بیشتر است اما‌ کمیته فنی استقلال را ببینید. نامجومطلق که پرسپولیس رفته بود، بهتاش فریبا که خارج از ایران بوده و اصلاً دغدغه فنی ندارد، مظلومی و مومنی که از هیات مدیره می‌آیند به جای اینکه به جایگاه بالاتری فکر کنند شأن خودشان را‌ تا حضور در کمیته فنی پایین می‌آورند فقط برای اینکه باشند! ما استقلالی‌ها در یک بخش هم از خودمان ‌می‌خوریم‌، حرف شما را قبول‌ دارم.

*نظر شما درباره‌ نکونام اگر انتخاب شود چیست؟

همیشه هرکس آمده ‌حمایت کرده‌ام مگر عکس آن باشد. ساپینتو را اول حمایت کردم اما وقتی شخصیت نیمکت استقلال را که رایکوف و‌ جکیچ و حجازی و پورحیدری و قلعه‌نویی روی آن نشسته بودند پایین آورد دیگر از او حمایت نکردم و انتقاداتم نسبت به او درست بود. ‌حالا هم ‌اگر کریمی که نقش پدر خانواده استقلال را دارد نکونام را انتخاب کند، حمایت می‌کنیم، به خاطر استقلال و نه منافع شخصی.

*فکر می‌کنید استقلال باید از لحاظ جذب بازیکن تقویت شود یا همین بازیکنان بمانند؟

شما ببینید سجاد شهباززاده که پسر خیلی خوبی هم هست با یک قرارداد ۴۰ میلیاردی چه استفاده‌ای از او شد؟ سجاد را نابود کردند! او و آرمان رمضانی و پیمان بابایی اگر یکی از اینها را تارتار داشت ‌با ذوب‌آهن تا رده چهارم هم بالا می‌آمد. استقلال یک دروازه‌بان می‌خواهد تا فشار از روی حسینی برداشته شود و همین‌طور یک بازیکن در خط هافبک.

*به عنوان سوال آخر، از لزوم آرامش روی نیمکت برای رسیدن به موفقیت گفتید.‌ قبول‌ دارید نکونام هم کنار زمین مربی چندان آرامی نیست؟‌

کاملاً درست می‌گویید اما شاید از گذشته و حواشی برای ساپینتو درس بگیرد. شما ببینید وقتی هاشمی‌نسب کنارش باشد آن یکی از آن یکی بدتر! یکی باروت است و دیگری کبریت! باید فردی کنار نکونام باشد که کمک کند و آرامش را به تیم بیاورد.

اخبار مرتبط:
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

سرمربی استقلال از پایان فعالیت علی خطیر در سمت مدیرعاملی این باشگاه ابراز خوشحالی کرد.

خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد
خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد

مدیرعامل استقلال از سمتش کنار گذاشته شد.

مسعود اسکویی درگذشت
مسعود اسکویی درگذشت

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو، دارفانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “پیشکسوت استقلال: ساپینتو الکلی بود/ نکونام سرمربی استقلال شده و به زودی اعلام می‌شود!”

  1. داود گفت:

    “یکی از ارکان موفقیت یک تیم آرامش است مخصوصا‌ً آرامشی که از روی نیمکت به تیم تزریق شود”، واقعا ایشون فکر می کنه نکونام آرامش داره و یا برای استقلال ارامش میاره؟ ایشون بازی های فولاد به همراه نکونام رو ندیده؟ هر بازی دعوا، جنجال، سر و صدا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است