کد خبر : 248563
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - 15:20
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

رشیدی‌کوچی: دولتِ رئیسی لایحه برنامه هفتم توسعه را بر اساس واقعیت‌ها بنویسد نه آرزوها/ این لایحه هنوز برای مجلس ارسال نشده است

یک نماینده مجلس گفت: بهتر است بر اساس واقعیت‌ها لایحه برنامه توسعه نوشته شود نه بر اساس آرزو‌های‌مان.

رشیدی‌کوچی: دولتِ رئیسی لایحه برنامه هفتم توسعه را بر اساس واقعیت‌ها بنویسد نه آرزوها/ این لایحه هنوز برای مجلس ارسال نشده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: جلال رشیدی کوچی درباره این‌که از مدت‌ها قبل از سوی دولت عنوان شد بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تمام شده است و حتی برخی عنوان کردند برای مجلس هم فرستاده‌اند اما هنوز خبری از این لایحه نیست، گفت: در خصوص این‌که برخی دولتمردان می‌گویند کار برنامه هفتم توسعه تمام شده و به مجلس فرستاده‌ایم به نظرم می‌آید آقایان باید یک مقداری نسبت به اظهارنظرهای‌شان دقت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که برنامه را که رئیس‌جمهور می‌آورد و مانند لایحه بودجه است، اظهار داشت: حتی اگر رئیس‌جمهور لایحه برنامه را هم نیاوردند، مگر در دولت قبل نمی‌گفتند با پیک فرستادند، بالاخره باید یک چیزی به دست مجلس ‌می‌رسید، اگر چنین صحبت‌هایی کرده باشند که باید گفت هنوز برنامه به مجلس نیامده و به تاخیر خورده است در حال حاضر هم رئیس‌جمهور به آمریکایی لاتین رفته‌اند و آمدن ایشان به مجلس برای تقدیم لایحه برنامه هفتم به هفته آینده می‌افتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه گفته شده برنامه به مجلس داده شده است، خیر اصلا این گونه نیست.

وی درباره این‌که کارشناسان می‌گویند اعداد و ارقام در این‌ لایحه با واقعیت‌ها منطبق نیست مثلا از رشد اقتصادی ۸ درصد و یا تورم ۹/۵ درصدی صحبت شده است، عنوان کرد: من که از جزئیات اطلاعی ندارم برنامه به صورت رسمی اعلام نشده است، اما ما اگر می‌خواهیم کاری را درست انجام دهیم، باید واقعیت‌ها را قبول و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم و معمولا این اتفاق نیفتاده است، چون برنامه پنجم و ششم هم همین بوده است.

رشیدی کوچی ادامه داد: من می‌گویم اگر رشد اقتصادی را در برنامه ۲ درصد یا یک ونیم درصد بگیریم و تورم را ۱۵ الی ۲۰ درصد بگیریم، خیلی به واقعیت‌ها نزدیک هستیم و دست پیدا کردن به آن  راحت‌تر است و تبعاتش هم کمتر می‌شود تا اینکه بیاییم بگوییم می‌خواهیم تورم را ۹ درصد کنیم یا رشد اقتصادی را ۸ درصد کنیم، خیلی رشد بالایی است. چین هم آن زمان که در رشد اقتصادی بالایی بود به این اندازه رشد نداشت.

وی گفت: اگر با واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم بهتر است تا اینکه بخواهیم بر اساس آرزوهای‌مان لایحه برنامه را بنویسیم.

اخبار مرتبط:
فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند
فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند

رئیس کمیسیون نوآوری و تحول و بهره وری اتاق بازرگانی، درباره تلاش وزارت ارتباطات برای اجرا صد درصدی شبکه ملی اینترنت اظهار داشت: ما چیزی به نام زیرساخت ملی اینترنت را نیاز داریم و در ذات خود چیز بدی نیست. مشکل اینجاست که یک طرز فکر اشتباهی وجود دارد که عده‌ای معتقدند باید اینترنت جهانی را محدود کنیم. طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی گفته شده است که حدوداً پهنای باند داخلی ۷۰ درصد و خارجی ۳۰ درصد باشد.

قیمت بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
قیمت بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان

اگر در راه مانده باشید یا حوصله سر زدن به پمپ بنزین نداشته باشید برخی شرکت‌ها بنزین را به صورت آنلاین سفارش می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است