کد خبر : 247865
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - 07:54
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

استاندار: تکمیل پروژه نیروگاه شهدای ویس، پایداری شبکه برق خوزستان را درپی دارد

استاندار خوزستان تسریع در اتمام پروژه احداث نیروگاه شهدای ویس را برای استان در اولویت دانست و گفت: با احداث این نیروگاه شاهد پایداری شبکه برق خوزستان و اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان باوی خواهیم بود.

استاندار: تکمیل پروژه نیروگاه شهدای ویس، پایداری شبکه برق خوزستان را درپی دارد

علی اکبر حسینی محراب در بازدید از نیروگاه رامین اهواز با اشاره به نقش نیروگاه رامین جهت تولید انرژی برق مردم و صنایع استان اظهارکرد: تجربه و تخصص کارکنان نیروگاه رامین سرمایه‌ای ارزشمند در صنعت برق کشور است.

وی افزود: امیدواریم با تکیه بر پتانسیل داخلی، شاهد رفع محدودیت‌های تولید و بازسازی تجهیزات نیروگاهی و ارتقاء سطح تولید برق در نیروگاه رامین باشیم.

استاندار خوزستان تسریع در اتمام پروژه احداث نیروگاه شهدای ویس را یکی از مهمترین برنامه‌های کاری خود دانست و گفت: با احداث این نیروگاه شاهد پایداری شبکه برق خوزستان و اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان باوی خواهیم بود.

وی افزود: تولید انرژی برق دارای سختی‌ها، چالش‌ها و هزینه‌های هنگفتی است لذا از مردم شریف استان می‌خواهم با صرفه‌جویی در مصرف این انرژی، تلاشگران تولید صنعت برق را یاری داده و شاهد تابستانی توام با آسایش برای مردم و پویایی صنایع استان باشیم.

محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره پنج، تعمیرات میان دوره‌ای واحدهای شماره یک، ۲، سه، چهار و ۶، تعمیرات و بازسازی استارت بویلر فاز یک و ۲ و همچنین تعمیرات و بازسازی برج‌های خنک کننده از مهمترین اقدامات این نیروگاه جهت رفع محدودیت و تولید پایدار برق در تابستان و پیک مصرف برق سال جاری است.

وی افزود: در حال حاضر پنج واحد از ۶ واحد این نیروگاه در مدار تولید برق قرار دارند و امیدوارم تا پایان ماه جاری با راه اندازی یک واحد باقیمانده با حداکثر توان موجود و با هر ۶ واحد تولیدی در خدمت مردم و صنایع استان باشیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: عدم اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و مدرنیزاسیون، عدم تامین به موقع قطعات و تجهیزات نیروگاهی به دلیل تحریم‌های اقتصادی‌ و هزینه بالای تامین آنها و همچنین افت کیفی و کمی آب رودخانه کارون که منجر به فرسودگی شدید قطعات و تجهیزات و تحمیل هزینه‌های هنگفت خرید مواد شیمیایی این نیروگاه شده است را از مهم‌ترین چالش‌های نیروگاه رامین است.

وی همکاری و حمایت جدی مسئولان استان برای رفع چالش‌های این نیروگاه را خواستار شد و افزود: کارکنان نیروگاه رامین با وجود همه مشکلات و چالش‌ها، همواره در جهت رفع محدودیت‌ها گام برداشته و با تکیه بر تجربه و تخصص خود برای تامین پایدار برق تلاش می کنند تا بتوانیم در فصل تابستان برق مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

در این بازدید که تعدادی از معاونین و مسئولان استانی حضور داشتند، آخرین اقدامات و وضعیت واحدهای تولید برق نیروگاه رامین مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است