کد خبر : 247622
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - 22:22
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آماده‌باش عوامل امدادی اصفهان برای مواجهه با بارش‌های ناگهانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران استان به نیروهای امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی در اکثر مناطق استان اعلام آماده‌باش داده است.

آماده‌باش عوامل امدادی اصفهان برای مواجهه با بارش‌های ناگهانی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران استان به نیروهای امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی، تندبادهای لحظه‌ای، صاعقه و گرد و خاک در مناطق مستعد از روز جاری تا جمعه در اکثر مناطق استان اعلام آماده‌باش داده است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: امشب در مناطق خوانسار و گلپایگان، میمه و نطنز، بخش مهردشت، ارتفاعات برزک و قمصر و فردا پنجشنبه رگبار باران و رعد و برق در شهر اصفهان و در مناطق شمال و شرق استان قمصر و نیاسر و برزک، کامو و چوگان شهرستان کاشان و روستاهای شهرستان نایین و اردستان، ارتفاعات نطنز و روستاهای تامه، اوره و ابیانه و میمه شاهد ناپایداری‌ها هستیم.

شیشه‌فروش با تأکید بر عدم استقرار و توقف خودرو و افراد و گردشگران در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها گفت: استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، احتیاط در صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی در استقرار عشایر و چرای دام‌ها، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها و تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیر رودخانه‌هاو تقویت سیل‌بندهای حفاظتی توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بارش ناگهانی باران در ساعت بعدازظهر امروز در بخش برزک کاشان باعث سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بیداک، زیرآب لاسیا و نیز شکسته شدن بند خاکی بالادست رودخانه لاهلالون و ورود روان آب و سیلاب به مسیر رودخانه و مناطق زیر دست شد.

وی تصریح کرد: بارش ناگهانی باران منجر به آبگرفتگی ۴ واحد مسکونی و بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی و معابر شهر برزک و ۲ روستای منطقه شد که خوشبختانه این حادثه خسارات جانی دربر نداشت.

شیشه‌فروش بیان کرد: عوامل امدادی شهرداری و مدیریت بحران شهرستان در راستای بازسازی آسیب‌ها و تقویت سیل بند اقدام کردند.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است