کد خبر : 247070
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - 21:54
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

خیابانهای شهر نونوار می شود

در سال1401 بیش از یک میلیون و صدهزار مترمربع از معابر شهری که عمدتا از مناطق کم برخوردار بودند آسفالت شد. حجم اجرای آسفالت در سال جاری هم حدود دو میلیون و پانصد هزار مترمربع پیش بینی شده که انشاءالله منجر به آسایش و رفاه اهوازی های عزیز شود.

خیابانهای شهر نونوار می شود

«در سال۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و صدهزار مترمربع از معابر شهری که عمدتا از مناطق کم برخوردار بودند آسفالت شد. حجم اجرای آسفالت در سال جاری هم حدود دو میلیون و پانصد هزار مترمربع پیش بینی شده که انشاءالله منجر به آسایش و رفاه اهوازی های عزیز شود.»

این خبری بود که سروش بزار مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز در صفحه مجازی خود منتشر نمود.

گزارش خبرنگار ما، در ماههای اخیر شاهد حجم گسترده ای از عملیات آسفالت خیابانها و معابر شهری در اهواز بوده ایم که باعث بهبود شرایط عبورو مرور در مرکز استان شده است. بخش مهمی از توجه شهرداری اهواز به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار معطوف شده و به نظر می رسد شهرداری هدف گذاری هایی برای تکمیل این پروسه و رفع مشکل دیرینه آسفالت خیابانهای شهر انجام داده و چهره شهر در حال تغییر است. شهرداری اعلام نموده در سال ۱۴۰۲ نیز بصورت ویژه ای موضوع آسفالت را در دستور کار قرار داده و بنظر می رسد یکی از موضوعاتی که در سالهای گذشته موجبات نارضایتی شهروندان را ایجاد می کرد حالا در حال رفع شدن است و ادامه این روند باعث افزایش رفاه و آسایش شهروندان شود. در سالهای گذشته یکی از عمده ترین دلایل نارضایتی مردم اهواز، وضعیت آسفالت خیابانها بود.

در همین رابطه معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیش‌بینی بودجه یک هزار میلیاردی برای آسفالت معابر اهواز، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲.۵ میلیون مترمربع در سطح معابر شهر اهواز آسفالت شود.

پرویز حسینی در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با اشاره به عملکرد این معاونت در زمینه اجرای آسفالت اظهار کرد: با توجه به وضعیت خیابان‌ها و وجود چاله‌ها در خیابان‌ها، آسفالت به یک خواسته عام تبدیل شده است بنابراین اعضای شورای شهر اهواز، سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اصلاحیه در بودجه آسفالت داشتند که این موضوع موجب تحرک در زمینه آسفالت شد و روند خوبی در این زمینه داشتیم. از سوی دیگر با ورود آسفالت سرد، حدود ۱۵ هزار چاله با این آسفالت پر شد.

وی افزود: سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شد که قسمتی از کار در معابر و شهرک‌هایی بود که سال‌ها خاکی بودند یا در مناطقی مانند کمپلو که بیش از ۲۰ سال آسفالت آن‌ها ترمیم نشده بود. ترمیم نوارهای حفاری در پی آسیب‌های ناشی از اجرای طرح شبکه فاضلاب نیز در این زمینه انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در این زمینه از دو مجموعه محرومیت‌زدایی و بازآفرینی استفاده شده است. در منطقه ۷ شهرداری اهواز سال‌ها آسفالت انجام نشده بود اما سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در این منطقه انجام شد.

حسینی بیان کرد: امیدواریم با بودجه یک هزار میلیاردی که امسال برای آسفالت پیش‌بینی شده است بتوانیم به بهبود نسبی در سطح شهر برسیم. پیش‌بینی می‌شود حدود ۲.۵ میلیون مترمربع از سطح معابر شهر اهواز آسفالت شود.

وی عنوان کرد: مجددا در برنامه داریم آسفالت سرد وارد کنیم و برنامه‌ریزی شده است که در مدت ۲۰ روز بخش عمده چاله‌های شهر پر شوند و مشکل را برطرف کنیم.

برنامه های شهرداری برای آسفالت خیابانها در حالی اجرا می شود که کلانشهر اهواز هنوز از نبود مدیریت واحد شهری رنج می برد و به دلیل اجرای برخی پروژه ها مثل ساماندهی فاضلاب هر از گاهی شاهد تخریب آسفالت توسط شرکتهای خدماتی چون آبفا هستیم که علاوه بر تحمیل هزینه های مادی به شهر، باعث نارضایتی مردم می شود. حالا که شهرداری دست به کار شده و نهضت آسفالت خیابانها و معابر را راه انداخته امیدواریم دیگر دستگاههای خدماتی نیز به این روند کمک نموده و از تخریب مجدد اسفالت خیابانها جلوگیری شود.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است