کد خبر : 246817
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - 13:06
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیریت غیراصولی پسماند سبب ورود حیوانات وحشی به شهر می‌شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: مدیریت غیراصولی پسماند سبب می‌شود حیوانات وحشی برای یافتن راحت غذا به مناطق شهری نزدیک شوند

مدیریت غیراصولی پسماند سبب ورود حیوانات وحشی به شهر می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین شواخی اظهار کرد: در خصوص شایعات حضور تعداد دیگری گرگ در اردستان، افزود: اطراف شهر اردستان منتهی به بیابان و مناطق مختلف محیط زیست است و به‌صورت قطعی نمی‌توانیم در این خصوص اظهار نظر داشته باشیم، ولی اکیپ‌های محیط زیست ۲۴ ساعته آمده دریافت گزارش‌های مردمی برای بررسی مناطق هستند.

به نوشته ایسنا؛ رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان، تصریح کرد: سال گذشته پنج مورد حمله گرگ به دامداری‌های شهرستان به اداره محیط زیست اردستان گزارش شده که در این بین حدود ۱۲۰ رأس دام سبک از حمله گرگ تلف شده است.

شواخی با بیان اینکه هر گاه گزارش‌های مردمی به محیط زیست در خصوص وجود هر نوع جانوری اعلام شود موظف هستیم آن را بررسی کنیم، گفت: تجهیزات ابتدایی زنده‌‍گیری حیوانات وحشی در اداره محیط زیست وجود دارد، ولی بیهوش کردن حیوانات در موارد خاص انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیهوش کردن حیوان شرایطی دارد و زمانی که جانور وحشی در حال خسارت زدن جانی و مالی بوده و در حال فرار است نمی‌توان آن را بیهوش کرد و ناچار هستیم برای جلوگیری از ادامه خسارت حیوان را تلف کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه مدیریت غیراصولی پسماند و یافتن راحت غذا توسط حیوانات وحشی باعث می‌شود این جانورها به مناطق شهری نزدیک شوند، گفت: در بسیاری از موارد مشاهده شده شهروندان با دلسوزی‌های ناآگاهانه ضایعات و بخشی از زباله‌های خود را کنار جاده‌ها رها کنند که این اقدام باعث نزدیک شدن حیوانات به مناطق شهری و روستایی می‌شود.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است