کد خبر : 246088
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - 10:36
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان خواستار تسهیل پرداخت وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شد

استاندار اصفهان گفت: فرایند پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید تسهیل و در ارائه وام توسط بانک‌ها یک روش واحد و مشخص تعریف شود.

استاندار اصفهان خواستار تسهیل پرداخت وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی در نود و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: نحوه عملکرد بانک‌های استان در ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به نوشته ایرنا؛ در این نشست گزارش اقدامات بعمل‌آمده در باره پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان ارائه شد و در باره رفع مشکل افزایش هزینه حق بیمه این پروژه‌ها، میزان تسهیلات پرداخت شده و سهمیه بانک‌های استان مواردی نیز به تصویب رسید.

احداث موتورخانه مرکزی در پروژه‌های بالای ۳۱ واحد طرح مزبور از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که در باره آن تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه همچنین بر ضرورت تسریع در صدور پروانه ساختمانی(پیش پروانه) و تقسیط هزینه‌ طرح‌های حمایتی قانون جهش تولید مسکن موضوع تفاهمنامه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌های عامل به تفکیک طرح‌های خودمالک، گروه ساخت و انبوه‌ساز و سهمیه ابلاغی هر بانک بر اساس تفاهمنامه ابلاغی در نشست امروز شورای مسکن استان مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در استان اصفهان بیش از ۴۳۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن کردند که پس از پالایش افزون بر ۱۴۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۵۲ هزار متقاضی افتتاح حساب کردند و افزون بر ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها معرفی شدند.

طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اکنون در ۱۸ شهر بصورت بنیاد ساخت با متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و در ۳۹ شهر بصورت گروه ساخت با میانگین پیشرفت ۲۳ درصد در حال اجراست.

از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان بیش از ۲۲۱ هزار متقاضی برای شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد افزون بر ۷۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند.

نود و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است