کد خبر : 245316
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - 08:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان رفع تصرف شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رفع تصرف از فضاهای عمومی و چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان خبر داد.

چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان رفع تصرف شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا ایزدی اظهار داشت: بازار تاریخی قیصریه اصفهان با بیش از هشت و نیم کیلومتر طول و نزدیک به ۴۰۰ سال قدمت یکی از بزرگ‌ترین و کهن‌ترین بازارهای تاریخی اصفهان است که در ضلع شمالی مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان) واقع‌شده است.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: در این ۴۰۰ سال بیش از هشت هزار واحد تجاری در این بازار در قالب تیمچه‌های بازارهای مختلف، راسته‌بازارها، کاروانسراها و سراها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی دهه‌های گذشته به دلیل قدمت بازار، برخی سودجویان با تصرف غیرقانونی فضاهای عمومی بازار همچون ورودی‌های چهارسوهای بازار و سکوهای عظیم پیر نشین چهارسوهای بازار اقدام به ایجاد مستحدثاتی همچون فروشگاه کرده بودند.

ایزدی تصریح کرد: با اقدامات حقوقی حوزه امور حقوقی اداره‌کل و همکاری همکاران یگان حفاظت و گروه امانی، امروز و پس از دریافت حکم قضائی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی که به‌صورت غیرقانونی در فضاهای عمومی چهارسوی ضرابخانه بازار بزرگ و تاریخی قیصریه اقدام به ایجاد فروشگاه کرده بود تخریب و این مجموعه زیبای تاریخی که بدون اذن و غاصبانه تصرف‌شده بود هم‌زمان با پاسداشت هفته میراث‌فرهنگی رفع تصرف شد و مرمتگران برای مرمت این بخش از بازار در مجموعه ضرابخانه مستقر شدند.

اخبار مرتبط:
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است