کد خبر : 242976
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - 12:13
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزایش کلاهبرداری با انتشار اپلیکیشن جعلی خدمات دولتی در اصفهان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص افزایش برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های شهروندان از طریق انتشار اپلیکیشن‌های جعلی خدمات دولتی، هشدار داد.

افزایش کلاهبرداری با انتشار اپلیکیشن جعلی خدمات دولتی در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری طراحی اپلیکیشن‌های جعلی با عناوینی منتسب به برنامه‌های ارائه خدمات دولتی و سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک به شهروندان است.

به نوشته مهر؛ وی افزود: نخستین گام جهت پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، عدم ورود به لینک‌های ناشناس و دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت‌های مرجع و مارکت های معتبر است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می‌گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تأیید کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه، سهام عدالت و… با ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک دانلود اپلیکیشن‌های ارائه خدمات شهروندان را ترغیب به نصب می‌کنند و با دریافت مبالغی به عنوان کارمزد کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می‌کنند همچنین با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبان و پیامک‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد کلاهبرداری خود را گسترش می‌دهند.

اخبار مرتبط:
نام‌گذاری ورودی شهر اصفهان به نام سردار شهید زاهدی
نام‌گذاری ورودی شهر اصفهان به نام سردار شهید زاهدی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ورودی شهر اصفهان به نام سردار شهید محمدرضا زاهدی نام‌گذاری شد.

شهرداری اصفهان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری می‌کند
شهرداری اصفهان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری می‌کند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از برنامه‌های شهرداری اصفهان در سال جاری است.

ایمنی شغلی کارکنان سازمان پسماند مناسب نیست
ایمنی شغلی کارکنان سازمان پسماند مناسب نیست

عضو شورای شهر اصفهان گفت: کارکنان سازمان پسماند شرایط مناسب ایمنی شغلی ندارند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است