کد خبر : 242055
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - 19:00
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

درآمد صادارات موز بیشتر از پسته است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: درآمد صادارات موز بیشتر از پسته است.

درآمد صادارات موز بیشتر از پسته است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نباید با بروکراسی اداری بخش‌های مهم سرمایه‌گذاری و تولید را متوقف کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به رشد نقدینگی در جامعه برای جلوگیری از دلالی در بازار باید مردم به عرصه سرمایه گذاری و تولید هدایت شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کار دولت و مسوولان آماده‌سازی زیرساخت‌هاست و باید مجوزها برای صدور آماده باشند و امکانات لازم برای تولید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به درآمد کشور هندوستان از تولید محصولات باغی به ویژه موز تصریح کرد: بهترین آب و خاک را برای تولید محصول در سیستان و بلوچستان داریم و از آنجاییکه درآمد حاصل از صادرات موز بیشتر از پسته خواهد بود، لذا باید زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید این محصول داشته باشیم.

کرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تحول افزود: باید دنبال نوآوری و خلاقیت بود و ما به عنوان سربازان مقام معظم رهبری باید در کف میدان اجرا باشیم.

وی خطاب به فرماندار و مسوولان حاضر در نشست بیان کرد: فرمانداران موظف به کنترل و نظارت هستند و دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند امور را اجرایی و پیگیری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانشگاه‌ها محل صدور مدرک تحصیلی نیستند بلکه باید حل مساله کنند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید کارآفرین باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های آینده بر مهارت محوری آموزش‌ها تاکید کرد.

کرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دریا پایه اذعان کرد: اقتصاد دریا پایه بسیار مهم است و همه مسوولان و دانشگاهیان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت بر روی پروژه‌ها افزود: قرار نیست اطلاعات پروژه‌ها را فقط بر روی کاغذ مسلط باشید بلکه باید تسلط کامل بر روند اجرای هر یک از پروژه ها داشته باشید.

استاندار سیستان و بلوچستان بر تشویق مدیران کارآمد تاکید کرد و افزود: مسوولانی که کار نمی کنند باید تکلیف شان مشخص شود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات اظهار داشت: مشکلات نوعی فرصت هستند که ما در تحریم‌ها تجربه رشد حوزه‌های علم، فناوری، دفاعی و نظامی را داشتیم.

کرمی بیان کرد: پیگیری در کارها بویژه در به نتیجه رسیدن آن بسیار تاثیرگذار است و مسوولان ادارات باید نسبت به محیط پیرامون، امور مربوطه و کارکنان تسلط داشته باشند.

اخبار مرتبط:
نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید
نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع جهانی تقریب مذاهب، اعزام جماعت‌های تقریبی، کمک به آستان‌ها، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی مذاهب اسلامی تعدادی از ردیف‌های بودجه سالانه در بخش دین هستند که اعتبارات دولتی دریافت می‌کنند.

نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد
نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است. البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است.

جلال رشیدی‌کوچی: مردم گنجایش پذیرش افزایش قیمت بنزین را ندارند
جلال رشیدی‌کوچی: مردم گنجایش پذیرش افزایش قیمت بنزین را ندارند

نماینده مجلس یازدهم گفت: مردم در این شرایط اقتصادی، گنجایش پذیرش افزایش قیمت بنزین را ندارند و اگر دولت رئیسی دست به چنین ریسکی بزند، بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک خود را انجام داده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است