کد خبر : 240820
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - 14:09
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد تعداد تلفات درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع در سودان به 512 کشته و 4 هزار و 193 زخمی رسیده است.

درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میدل ایست نیوز نوشت: وزارت بهداشت سودان اعلام کرد که با رهبران دو طرف درگیری، تماس گرفته و خواستار دور شدن آنان از مراکز بهداشتی، برای تسهیل تردد پزشکان و تیم های آمبولانس شده است.

اتحادیه پزشکان سودان اعلام کرد از آغاز درگیری بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، نیروهای نظامی به ۶ آمبولانس حمله کرده و از انتقال بیماران و رساندن کمک به آنها جلوگیری کرده اند.

این اتحادیه با بیان اینکه درگیری ها که برای دوازدهمین روز متوالی ادامه دارد، تلفات بیشتری را به همراه داشته، خاطرنشان کرد: نتیجه یازدهمین روز درگیری ها، ۴ کشته و ۹۱ زخمی است که حال برخی از آنها وخیم است.

اتحادیه پزشکان سودان تأکید کرد که کشته ها و زخمی های زیادی وجود دارد که در این اعداد گنجانده نشده و به دلیل سختی تردد و وضعیت امنیتی کشور به بیمارستان ها نرسیده اند.

در همین رابطه، تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت، به دلیل شیوع بیماری ها و نبود خدمات لازم با توجه به درگیری های شدید، انتظار تلفات بیشتری را در سودان دارد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: علاوه بر تلفات و جراحات ناشی از خود درگیری، سازمان جهانی بهداشت انتظار دارد که مرگ و میرهای بیشتری به دلیل شیوع بیماری، کمبود آب و غذا و اختلال در خدمات بهداشتی ضروری از جمله واکسیناسیون صورت گیرد.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مراکز بهداشتی در خارطوم (پایتخت سودان) تعطیل هستند و تنها ۱۶ درصد از این مراکز بهداشتی به سودانی ها خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: برآورد سازمان جهانی بهداشت می گوید که یک چهارم کشته شدگان از طریق کنترل کشتار نجات پیدا می کردند، اما امدادگران، تیم‌های پرستاری و پزشکان قادر به دسترسی به غیرنظامیان مجروح نیستند.

سازمان جهانی بهداشت در حال انجام یک ارزیابی برای تعیین این است که آیا کنترل نیروهای نظامی بر یک آزمایشگاه در خارطوم با توجه به اینکه مکانی است که عوامل بیماری زا در آن فراوان است، خطری برای سلامت عمومی به همراه دارد یا خیر.

مایک رایان، مدیر برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت گفت: وقتی کارکنان آزمایشگاه مجبور به ترک آن می شوند و افراد آموزش ندیده وارد آن آزمایشگاه می شوند، همیشه خطراتی وجود دارد، اما این خطر در درجه اول برای آن افراد است که خود را در معرض خطر عوامل بیماری زا قرار دهند.

وی افزود که نبود آب سالم و واکسن، همراه با سایر مشکلات بهداشتی، خطر اصلی برای سودانی ها است.

همزمان عراق از اعزام دو هواپیما به سودان برای انتقال شهروندان خود خبر داد.

کانادا نیز اعلام کرد که برای انتقال امن شهروندان خود ۱۰۰ سرباز به سودان اعزام می کند.

اخبار مرتبط:
تشکیل دولت آشتی ملی پس از جنگ غزه، با میانجی‌گری چین
تشکیل دولت آشتی ملی پس از جنگ غزه، با میانجی‌گری چین

چهارده گروه فلسطینی موافقت‌ کردند تا برای اداره غزه پس از جنگ، یک دولت موقت آشتی ملی تشکیل دهند.

هریس: دادگاه ترامپ را به خشونت جنسی و ۳۴ فقره کلاهبرداری متهم کرده / وقتی دادستان بودم مجرمانی مثل ترامپ را تحت تعقیب قرار دادم
هریس: دادگاه ترامپ را به خشونت جنسی و ۳۴ فقره کلاهبرداری متهم کرده / وقتی دادستان بودم مجرمانی مثل ترامپ را تحت تعقیب قرار دادم

معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری بامداد سه‌شنبه گفت که ترامپ به ۳۴ فقره کلاهبرداری و خشونت جنسی متهم شده است.

اسرائیل ادعایش را تکرار کرد؛ محمد ضیف را ترور کردیم
اسرائیل ادعایش را تکرار کرد؛ محمد ضیف را ترور کردیم

کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل در گزارشی، خبری مدعی شد: ارتش این رژیم در ساعات آینده به صورت رسمی تاییده ترور موفق محمد ضیف(نفر دوم حماس و طراح عملیات الاقصی) را اعلام خواهد کرد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است