کد خبر : 240399
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - 17:01
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا/ جدول

بر خلاف دیگر کشورهای دنیا که دستی در صنعت خودرو سازی دارند، در کشور ما، خودرو یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود. قیمت این کالا در کارخانه و بازار متفاوت است و کنترل قیمت آن همواره یکی از چالش‌های دولت بوده و هست. دولت سعی می‌کند با ترفندهایی مانند قرعه‌کشی یا تحویل‌های کوتاه‌مدت بین قیمت بازار و کارخانه تعادل ایجاد کند که تاکنون موفقیت چندانی نسیبش نشده است.

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا/ جدول

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تکراتو نوشت: در این مطلب قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز ۴ اردیبهشت و قیمت روز محصولات سایپا امروز ۴ اردیبهشت جمع‌آوری شده است.

کمبود عرضه در بازار خودروهای داخلی و همچنین کاهش کیفیت خودروها در مقایسه با سال‌های گذشته موجبات کمبود تقاضا را به دنبال آورده است. قیمت روز خودرو که از این شرایط موجوده تاثیر می‌پذیرد، وضعیت پایداری ار تجربه نمی‌کند.

نبود امکانات و فناوری‌های لازمه در حیطه خودروسازی در ایران باعث شده تا خودروهای ارائه شده از امکانات ظاهری و باطنی بالایی نسبت به خودروهای خارجی برخوردار نباشند.

قیمت روز خودرو ممکن است در طول روزهای آینده دچار تغییراتی شود.

قیمت روز خودرو امروز ۴ اردیبهشت

به دلیل شرایط گفته شده در ایران باید گفت که این بازار در وضعیت ناامید کننده‌ای به سر می‌برد، این وضعیت ناشی از کمبود قطعات تولیدی است که به دلیل وجود تحریم‌ها، این فناوری‌ها وارد ایران نمی‌شود. در ادامه به بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا می‌پردازیم با تکراتو همراه باشید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز ۴ اردیبهشت

خودرو  قیمت کارشناسی بازه‌ی قیمتی بازار
وانت آریسان دوگانه ۱۳۹۹ ۲۴۶.۰۰۰.۰۰۰ ۲۳۷.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۴.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX ساده مدل ۱۴۰۱ ۵۵۲.۰۰۰.۰۰۰ ۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۶۸.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX EF7 مدل ۱۴۰۰ ۶۰۴.۰۰۰.۰۰۰ ۵۷۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۲۱.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX دوگانه مدل ۱۴۰۰ ۶۰۶.۰۰۰.۰۰۰ ۵۸۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند سورن ELX مدل ۱۳۹۹ ۴۶۸.۰۰۰.۰۰۰ ۴۴۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۸۳.۰۰۰.۰۰۰
سورن پلاس ۱۴۰۰ ۶۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ۶۷۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۲۲.۰۰۰.۰۰۰
سورن پلاس ۱۳۹۹ ۶۲۴.۰۰۰.۰۰۰ ۵۹۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۴۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ ۷۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ۶۷۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۳۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو مدل ۱۳۹۹ ۸۰۵.۰۰۰.۰۰۰ ۷۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸۲۹.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس اتومات توربو مدل ۱۴۰۰ ۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ۹۲۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۹۹۹.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس ۱۴۰۱ ۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵۵۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۹۷.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس ۱۴۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵۳۷.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۷۷.۰۰۰.۰۰۰
تارا دنده‌ای ۱۴۰۱ ۸۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ۷۸۸.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX مدل ۱۳۹۹ ۴۵۸.۰۰۰.۰۰۰ ۴۳۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۷۱.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ ۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۶۵۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس LX مدل ۱۴۰۱ ۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ۶۹۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۴۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ (SD) دنده‌ مدل ۱۳۹۹ ۶۹۷.۰۰۰.۰۰۰ ۶۶۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۱۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ (SD) اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ ۸۷۴.۰۰۰.۰۰۰ ۸۳۸.۰۰۰.۰۰۰ تا ۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ ۶۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ۵۹۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۳۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۶۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ۵۸۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۳۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۴۰۰ ۶۵۶.۰۰۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۷۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۳۹۹ ۶۰۸.۰۰۰.۰۰۰ ۵۸۴.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۲۷.۰۰۰.۰۰۰
هایما S5 توربو ۱۴۰۰ ۱.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۴۴۸.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۹۶.۰۰۰.۰۰۰
هایما S5 اتومات توربو ۶ سرعته ۱۴۰۱ ۱.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۶۰۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۶۹۹.۰۰۰.۰۰۰
هایما S7 توربو ۱۴۰۰ ۱.۷۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۶۵۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک ۲.۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۷۱۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۹۱۴.۰۰۰.۰۰۰

 

خودرو قیمت کارشناسی بازه‌ی قیمتی بازار
پراید ۱۱۱ مدل ۱۳۹۹ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۳۶۴.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۹۱.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۹ ۳۶۵.۰۰۰.۰۰۰ ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۷۶.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۲ مدل ۱۳۹۸ ۳۰۱.۰۰۰.۰۰۰ ۲۸۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ ۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰ ۲۸۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۰۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰ ۲۹۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۱۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا SX مدل ۱۳۹۹ ۳۴۸.۰۰۰.۰۰۰ ۳۳۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۵۹.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ EX مدل ۱۴۰۱ ۳۹۳.۰۰۰.۰۰۰ ۳۷۴.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۰۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ پلاس مدل ۱۴۰۰ ۳۹۳.۰۰۰.۰۰۰ ۳۷۴.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۰۵.۰۰۰.۰۰۰
ساینا EX مدل ۱۴۰۱ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۱۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۱۴۰۱ ۳۹۸.۰۰۰.۰۰۰ ۳۸۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۱۱.۰۰۰.۰۰۰
کوییک R مدل ۱۴۰۰ ۴۰۲.۰۰۰.۰۰۰ ۳۸۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۱۳.۰۰۰.۰۰۰
کوییک S مدل ۱۴۰۰ ۳۹۵.۰۰۰.۰۰۰ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
کوییک پلاس ۱۴۰۱ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۱۶.۰۰۰.۰۰۰
شاهین G ۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۶۵۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۰۱.۰۰۰.۰۰۰
سیتروئن C3 ۲.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۵۹۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۷۸۱.۰۰۰.۰۰۰
چانگان CS35 مدل ۱۳۹۸ ۱.۱۰۲.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۰۵۷.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰
وانت زامیاد دوگانه ۱۴۰۰ ۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵۸۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو (سایپا مدل ۱۳۹۸) ۲.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۲۵۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۴۲۱.۰۰۰.۰۰۰
سورنتو ۸.۱۹۴.۰۰۰.۰۰۰ ۷.۸۶۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸.۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
آریو اتومات ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۰۳۰.۰۰۰.۰۰۰

تحلیل روزانه قیمت خودرو

با برگذاری طرح‌های فروش گروه‌های مختلف خودروسازی در ایران همچون سایپا و ایران خودرو، شاهد ورود بسیاری از مردم به فعالیت در این بازار و شرکت در این طرح‌ها بوده‌ایم.

ایجاد این طرح‌ها و قیمت بالایی که خودروهای کم کیفیت ایرانی داشته‌اند، موجب بی‌نظمی و اختلال در خرید خودروها شده، در این شرایط ورود دولت لازم است تا به این شرایط حاکمه نظارت کند.

عدم تعادل در قیمت‌گذاری باعث شده تا خودروها با قیمت بالاتری عرضه شوند. یکی از دلایلی که مردم در این بازار راکد فعالیت نمی‌کنند، همین قیمت‌های رو به افزایش در ایران است. با سامان‌دهی قیمت‌گذاری، علاوه بر ورود بسیاری از سطوح مختلف اقتصادی در این بازار شاهد افزایش کیفیت خودروها نیز خواهیم بود.

در شرایطی بازار خودرو از دلار تاثیر می‌پذیرد که شاهد کمبود عرضه باشیم. با واردات خودروهای خارجی می‌توان گفت که تاثیرات خودروهای داخلی از نرخ متغییر دلار کمتر خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:
فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند
فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند

رئیس کمیسیون نوآوری و تحول و بهره وری اتاق بازرگانی، درباره تلاش وزارت ارتباطات برای اجرا صد درصدی شبکه ملی اینترنت اظهار داشت: ما چیزی به نام زیرساخت ملی اینترنت را نیاز داریم و در ذات خود چیز بدی نیست. مشکل اینجاست که یک طرز فکر اشتباهی وجود دارد که عده‌ای معتقدند باید اینترنت جهانی را محدود کنیم. طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی گفته شده است که حدوداً پهنای باند داخلی ۷۰ درصد و خارجی ۳۰ درصد باشد.

قیمت بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
قیمت بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان

اگر در راه مانده باشید یا حوصله سر زدن به پمپ بنزین نداشته باشید برخی شرکت‌ها بنزین را به صورت آنلاین سفارش می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است