کد خبر : 240330
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - 12:33
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

چرا خطاهای پرسپولیسی‌ها علیه استقلال به چشم داور نیامد؟

باشگاه استقلال به تصمیم‌های پیام حیدری در سه صحنه از دربی 100 معترض شد.

چرا خطاهای پرسپولیسی‌ها علیه استقلال به چشم داور نیامد؟
به گزارش سایت خبری مدارا؛ شهرآورد صدم پایتخت با برد اقتصادی پرسپولیسی‌ها همراه شد تا شاگردان ساپینتو علیرغم شایستگی، شانس کمی برای قهرمانی داشته باشند. ریکاردو ساپینتو که از دقیقه نخست این مسابقه با شور و حرارت خاصی در کنار زمین ایستاد بود، بارها به تصمیمات داوری اعتراض کرد.
 
او حتی پس از سوت پایان، به سراغ پیام حیدری و کمک‌هایش رفت و با دست زدن برایشان، به قضاوت آن‌ها کنایه زد. این واکنش تند از سوی سرمربی پرتغالی آبی‌ها در حالی مقابل دیدگان میلیون‌ها بیننده پخش زنده تلویزیونی رخ داد که او در کنفرانس خبری دیروز از عملکرد پیام حیدری تا اینجای فصل به عنوان داوری باتجربه تمجید کرده بود. 
 
مشکوک‌ترین صحنه بازی که استقلالی‌ها حسابی به آن اعتراض داشتند، برخورد توپ به دست گولسیانی در نیمه اول بود. اما باشگاه استقلال ساعتی پس از پایان دربی با انتشار فیلم‌ها و تصاویری، به قضاوت حیدری دو صحنه دیگر هم معترض شد که در طول بازی کمتر به چشم آمده بود.
 
آن‌ها می‌گویند علاوه برآنکه برخورد توپ به دست مهاجم گرجستانی به گواه کارشناسان داوری پنالتی بوده، تصویری موجود است که مدافع پرسپولیس پیراهن چشمی را در محوطه جریمه کشیده و داور باید به سود آن‌ها پنالتی می‌گرفته است. همچنین استقلالی‌ها اعتقاد دارند خطایی که پیام حیدری ثانیه‌هایی قبل از گل آل‌کثیر به سود سرخ‌ها اعلام کرده، اصلا خطا نبوده و در واقع نباید توپ به پرسپولیسی‌ها واگذار می‌شد.
 
با وجود ادعاهای جدید باشگاه استقلال، تعدادی از کارشناسان معتقدند صحنه پنالتی بوده و چند کارشناس هم از تصمیم پیام حیدری حمایت کرده اند. محسن ترکی که کارشناس حاضر در استودیوی فوتبال برتر بود، حیدر سلیمانی و تورج حق‌وردی هم درستی تصمیم داور در این صحنه را تأیید کرده‌اند. البته نظر نوذر رودنیل، غلامرضا جباری و حسین عسگری با استقلالی‌ها هم عقیده هستند و می‌گویند گئورگی گولسیانی مرتکب خطای هند شده است. امشب هم مسعود مرادی در برنامه شبهای فوتبالی، اعلام کرد که صحنه پنالتی نبوده است. 
 
در هر حال اگر تعریف جدید خطای هند در محوطه جریمه را در نظر بگیریم، این تعریف می گوید که اگر توپ به بدن مدافع و بعد به یکی از دوست مدافع برخورد کند در صورتی که نحوه قرارگیری دست مدافع در حالت طبیعی بدن باشد پنالتی نیست. در این باره البته تفاسیر مختلفی وجود دارد. اینکه بین کارشناسان هم اتفاق نظر نیست عجیب است. برخی معتقدند که در این صحنه گولسیانی تقریبا روی زمین نشسته و بدنش شکل طبیعی ندارد و اگر کتابی و قانونی به صحنه نگاه شود داور باید پنالتی اعلام می کرد. برخی می گویند چون توپ اول به بدن برخورد کرده و به دست خورده و روی گولسیانی آنطرف بوده، صحنه پنالتی نیست.
 
 این صحنه را باید یک صحنه وی ای آری هم نامید و در این قبیل صحنه ها، کمک داوران ویدیویی با بازبینی صحنه ها، به داور برای اجرای عدالت کمک می کنند.تا وی ای آر به فوتبال ایران نیاید، مطمئنا این صحنه ها، تکرار خواهد شد. 
اخبار مرتبط:
سردار فعلاً در آلمان ماندنی شد
سردار فعلاً در آلمان ماندنی شد

شایعات زیادی درباره آینده سردار آزمون، مهاجم ایرانی، به گوش می‌رسد. تا جایی که حتی برخی از این شایعات به حضور او در باشگاه تراکتور اشاره داشتند که کاملاً نادرست بوده و آزمون هیچ برنامه‌ای برای حضور در لیگ برتر فوتبال ایران ندارد.

جانشین بیرانوند در پرسپولیس، مکزیکی است
جانشین بیرانوند در پرسپولیس، مکزیکی است

دروازه‌بان تیم ملی مکزیک یکی از گزینه‌های احتمالی برای پیوستن به پرسپولیس است.

وزیر ورزش وجوانان: لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود
وزیر ورزش وجوانان: لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با سیستم VAR برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است