کد خبر : 239709
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - 18:57
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

محمدعلی پورمختار: دولتِ رئیسی رسماً دارد تَورم را وارد جامعه می‌کند

نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید دولت رئیسی خودش عامل اصلی گرانی هاست.

محمدعلی پورمختار: دولتِ رئیسی رسماً دارد تَورم را وارد جامعه می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: محمدعلی پورمختار درباره تأثیر تغییرات کابینه بر حوزه اقتصادی کشور گفت: جا به جایی وزرا یک فضای جدیدی را ایجاد و قدری فشارها را بر دولت کم می کند. در واقع دولت به ویژه وزارتخانه مربوطه تنفسی می کشد. به عنوان مثال در وزارت جهاد کشاورزی، تا رئیس جمهور وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند، روال قانونی جلسه رأی اعتماد برگزار شود و وزیر جدید کار خودش را آغاز کند یک سال زمان می برد.

وی با اشاره به آغاز کار مجلس دوازدهم از خردادماه سال آینده افزود: حتی به فرض هم که استیضاح وزیر صمت رأی بیاورد و همچون وزیر جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جای خود را به کس دیگری بدهد، قطعا نمایندگان مجلس یازدهم مدتی منتظر نتیجه کار مسئولان جدید می مانند اما تا به ارزیابی مشخصی برسند عملا دوره این مجلس تمام خواهد شد. مجلس بعدی نیز تا مستقر شود و به ارزیابی عملکرد وزرا بپردازد سال ۱۴۰۳ به پایان می رسد که با انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مصادف خواهد شد.

فعال سیاسی اصولگرا ترمیم کابینه را فروع حل مسائل و مشکلات خواند و اظهار کرد: دولت باید درباره سیاست های اقتصادی خود تجدیدنظر کند و مجلس نیز پیگیری و مطالبه گری لازم را در حوزه تحقق شعار سال انجام دهد. بالاخره مجلس از دو ابزار قانون گذاری و نظارت برخوردار است که می تواند آنها را برای نیل به این مقصود استفاده کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به اصلاح ساختار بودجه تأکید داشته اند اما تاکنون اتفاق نیفتاده است. همچنین ایشان شعار سال را «رشد تولید و مهار تورم» قرار دادند اما خود دولت در سال جدید رسما ۳۰ تا ۷۰ درصد روی خدمات عمومی و قیمت کالاها گذاشته است. وقتی دولت نتواند مهار تورم کند یا خود را مقید به این موضوع نداد، مجلس باید پیگیری و مطالبه گری انجام دهد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به تصویب قانون تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم بیان کرد: امروز شاهد فشارهای شدید اقتصادی به مردم مخصوصا طبقه کارگر، کارمند و بازنشستگان هستیم، با این وجود وقتی دولت رسما دارد تورم را وارد جامعه می کند، مجلس برای مهار تورم می تواند با قانونگذاری دولت را از افزایش قیمت ها منع کند.

اخبار مرتبط:
فرق وکیل پایه یک و کار آموز وکالت
فرق وکیل پایه یک و کار آموز وکالت

در ایران، وکلا بر اساس پایه های مختلفی که دارند، می توانند خدمات حقوقی متفاوتی ارائه دهند. تفاوت های بین وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری عمدتاً به سطح تجربه، میزان اختیارات و نوع پرونده هایی که می توانند به آن ها رسیدگی کنند، برمی گردد.

جمالی‌نوبندگانی: مردم می‌گویند چرا رای بدهیم وقتی کسی دغدغه ما را نَدارد
جمالی‌نوبندگانی: مردم می‌گویند چرا رای بدهیم وقتی کسی دغدغه ما را نَدارد

نماینده ادوار مجلس گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات چند دوره اخیر را نگاه کنیم، هر دوره نسبت به دوره قبل کاهش میزان مشارکت را داشتیم چون وقتی تخریب جای رقابت را می گیرد مردم می گویند «فرقی ندارد به چه کسی رأی دهیم، هر کسی رأی بیاورد آخرش مشخص می شود که دغدغه مردم و کشور ندارد».

آذری‌جهرمی: مجلس یازدهم، با سابقه خودتحریمی و تحدید ارتباطات بین المللی، با تعطیلی شنبه‌ها برای امکان بیشتر ارتباطات بین المللی موافقت کرد؛ ملت را چه فرض می‌کنید؟
آذری‌جهرمی: مجلس یازدهم، با سابقه خودتحریمی و تحدید ارتباطات بین المللی، با تعطیلی شنبه‌ها برای امکان بیشتر ارتباطات بین المللی موافقت کرد؛ ملت را چه فرض می‌کنید؟

وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامش نوشت: مجلس یازدهم، با سابقه تصویب قانون اقدام راهبردی و تلاش برای تصویب طرح صیانت و با پیشینه تشدید خودتحریمی و تحدید ارتباطات بین المللی ایران، با تعطیلی شنبه ها برای امکان بیشتر ارتباطات و تجارت بین المللی موافقت کرد. ملت را چه فرض می کنید؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است