کد خبر : 238289
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - 11:57
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ذخیره سد زاینده‌رود به ۴۱۶ میلیون متر مکعب رسید

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ گفت: دریچه‌های سد زاینده‌رود بامداد ششم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

ذخیره سد زاینده‌رود به ۴۱۶ میلیون متر مکعب رسید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مجتبی موسوی نایینی مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ اظهار داشت: در ایام نوروز امسال بیش از ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر از مهمانان نوروزی از سد و سازه سد زاینده‌رود اصفهان بازدید و از فضای سبز آن استفاده کردند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: با توجه به عملیات و اقدامات انجام شده برای فضای سبز، نظافت عمومی، پارکینگ رضایت حداکثری میهمانان نوروزی از این خدمات به دست آمد.

موسوی نایینی با بیان اینکه با بسترسازی مناسب امسال بیش از ۹ هزار ۹۶۰ نفر در بیشه اطراف سد زاینده‌رود اسکان داشتند، گفت: بازدید از سدهای اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر زمینه حضور گردشگران استانی و خارج استانی را در این استان فراهم کرده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ با بیان اینکه هیچ گونه حادثه‌ای در این بازه رخ نداد، بیان کرد: حراست و مراقبت‌های لازم به صورت شبانه‌روزی در این بازه زمانی برای حفاظت از تأسیسات، محیط زیست و امنیت مردم به خوبی صورت پذیرفت و لازم می‌دانم از کلیه عوامل دست‌اندرکار و نیز بازدیدکنندگان که به خوبی همکاری داشتند، تقدیر کنم.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی در آینده، نظرسنجی بر خط انجام و نظرات بازدیدکنندگان گرامی در قالب تارنما و بارکد طراحی شده دریافت شد.

موسوی نایینی خاطرنشان کرد: دریچه‌های سد زاینده‌رود بامداد ششم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: ورودی به سد ۷۳ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۶۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی تصریح کرد: ذخیره کنونی سد زاینده‌رود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

موسوی نایینی با بیان اینکه اکنون ۳۴ درصد از ظرفیت سد زاینده‌رود پُر است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۶ درصد سد خالی است.

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است