کد خبر : 236356
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - 13:40
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

طرح تفصیلی ۳۳ شهر استان اصفهان ابلاغ شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح تفصیلی ۳۳ شهر استان ابلاغ شده، ۲۰ طرح در مرحله تهیه و ۱۱ طرح تفصیلی در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارد.

طرح تفصیلی ۳۳ شهر استان اصفهان ابلاغ شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اداره کل راه و شهرسازی اصفهان به نقل از علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان اصفهان اظهار داشت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.

به نوشته ایرنا؛ وی ادامه داد: طرح جامع شهرهای اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است و ۲ طرح جامع شهری نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارد، همچنین پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع، تفصیلی و مصوب برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این استان ۳۳ طرح تفصیلی ابلاغ شده است، افزود: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۱۱ طرح تفصیلی در استان اصفهان در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ برای تصویب است و ۲۰ طرح در مرحله تهیه قرار دارد همچنین ۱۱ طرح تفصیلی نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارند.

قاری قرآن با اشاره به وضعیت طرح‌های توسعه شهری و فراشهری استان اصفهان اظهار داشت: هم اینک استان اصفهان با ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونت‌گاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح های توسعه فراشهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.

وی گفت: طرح های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

اخبار مرتبط:
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است