کد خبر : 236228
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - 20:00
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

از توافق میان ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این روز‌ها بین ایران و عربستان توافقی ایجاد شد و از آن استقبال می‌کنیم که راه حج و عمره باز و جنگ یمن تمام شود تا مردم این کشور تحت فشار قرار نگیرند.

از توافق میان ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه دو عید نوروز و عید بسیار مقدس ماه مبارک رمضان را در پیش داریم، اظهار داشت: عید نوروز تنها عید تفریح و خوشگذرانی نیست بلکه عید حیات دوباره و یادآور قیامت است.

به نوشته فارس؛ وی با تأکید بر اینکه نوروز عیدی بزرگ و خوب است، خاطرنشان کرد: در نوروز صله ارحام کنید زیرا بهترین عبادت صله‌رحم است و در این راستا باید توجه کرد با هیچ‌کس قهر نباشید و دل‌ها را پاک کنید چون در روز قیامت یکی از عوامل نجات ما دل پاک است.

میردامادی بیان کرد: برای مستمندان عیدی ببرید و به آن‌ها کمک کنید، اخلاق خود را بهاری کنید، خودتان را بسازید و همان‌طور که خانه تکانی می‌کنید، خانه دل را هم تکان دهید و مالتان را نیز شست و شو کنید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قرآن را یاد فرزندانتان دهید چراکه این بهترین سخن و حدیث است و در قرآن تدبر کنید که این بهار دل‌ها است، ادامه داد: ماه خداوند به سمت ما روی آورده و هر کلمه‌ای مانند بیت الله، حرم الله، رسول الله، ولی الله، شهر الله و از همه مهم‌تر عبد‌الله که پشت آن نام خدا باشد مقدس است.

میردامادی با بیان اینکه سالی که گذشت به گفته رهبر انقلاب سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین بود و موفقیت‌های فراوانی در این حیطه رقم خورد، اذعان کرد: پیشرفت‌ در علوم مختلف از جمله هسته‌ای، دفاعی، صنایع و مخصوصا بیمارستان برکت که دیروز تأسیس شد مسأله بسیار مهمی است که در خاورمیانه نظیر ندارد، در کل دنیا کمتر جایی وجود دارد که انواع سرطان‌ها را بشناسند و علاج کنند و امیدوارم بیمارستان برکت جامعه ما را از خطر این بیماری نجات دهد.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: این روز‌ها بین ایران و عربستان توافقی ایجاد شد و از آن استقبال می‌کنیم که راه حج و عمره باز و جنگ یمن تمام شود و مردم این کشور زیر فشار قرار نگیرند.

میردامادی در خطبه‌ اول نیز اظهار داشت: اگر به شما خوبی برسد دشمنان نگران، ناراحت و عزادار می‌شوند اما اگر روزی مشکلی مثل تورم و سختی‌های معیشت که ریشه آن خودشان هستند برای شما پیش آمد خوشحال می‌شوند که ملت ایران در سختی و فشار هستند اما اگر استقامت کردید و با مشکلات خودتان را تطبیق دادید مکر آن‌ها هیچ گونه ضرری به شما نمی‌رساند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تقوا رمزی است که خدا به ما یاد داده که با آن رمز، هم دنیا و آخرت ما اصلاح می‌شود و هم بر دشمن پیروز می‌شویم و بین خودمان صلح و صفا ایجاد می‌شود، افزود: دو چیز است که اگر ما در زندگی به آن عمل کنیم قطعا خدا یار و یاور ما خواهد بود، اول اینکه در سختی‌ها و مشکلات صبر کنیم، نا‌شکری نکنیم و کلمات کفر آمیز به زبان جاری نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت انفاق در ایام نوروز اذعان داشت: ایثار کنید و اگر هم ثروتمند نیستید از همان که دارید در این ایام کمک کنید و از دستگیری مستضعفان کوتاهی نورزید و یا وگر از کسی ناراحت هستید یا با کسی قهر هستند ناراحتی را کنار بگذارید.

میردامادی با بیان اینکه سال نو یعنی فکر ما نو و دل ما پاک شود، تصریح کرد: در این ایام عفو کنید و بگذرید که خداوند روز قیامت از شما بگذرد چراکه شما اگر عفو کردید خدا هم شما را عفو می‌کند و خدا بین بندگانش آن‌هایی را بیشتر دوست دارد که احسان و کمک می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر‌نشان کرد: حدیثی از پیامبر(ص) است که می‌فرمایند بعضی در روز قیامت حسابی ندارند یا بی‌حساب وارد جهنم و یا بهشت می‌شوند، آن‌هایی که بی‌حساب وارد بهشت‌ می‌شوند در دنیا اسیر چیزی نیستند و خودشان را برده دنیا نکردند، دین‌شان دلار نشده است، در مسیر رضای خدا گام بر‌می‌دارند اما اگر کسی خود را به دنیا آلود کرد حسابش از کسانی که خود را به دنیا آلوده نکرده‌اند جدا‌ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خداوند سبحان خودش روز قیامت به حساب همه رسیدگی می‌کند، بیان کرد: خداوند عفو می‌کند اما عفو‌ش شامل مشرکان نمی‌شود.

میردامادی افزود: ریاکاری و دروغ گفتن شرک است و روز قیامت مشرک بدون حساب وارد آتش جهنم می‌شوند، و حدیث دیگر از امام صادق است که می‌فرمایند سه دسته هستند که بی‌حساب وارد جهنم می‌شوند، سلاطینی که قتل برایشان مثل آب خوردن بود، تاجرهایی که به مردم دروغ می‌گویند و سوم شخصی است که سنی از او گذشته ولی هنوز زنا کار و دنبال شهوت‌رانی‌های نامشروع است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان عنوان کرد:‌ظالمان هرچه توانستند ظلم و توطئه کردند اما یک ملت به سوی خدا رفته سرافراز شدند پس از این نظر جای نگرانی نیست؛ مطمئن باشید بعد از این سختی‌ها، راحتی هم برای مردم ایران پیش می‌آید.

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است