کد خبر : 235727
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - 12:47
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مناطق ۴، ۶ و ۵ دارای بیشترین سرانه فضای سبز/ علت قطع برخی درختان در اصفهان چیست؟

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان گفت: مناطق ۴، ۵ و ۶ به ترتیب بیشترین سرانه فضای سبز و مناطق ۸ و ۱۱ کمترین میزان را دارند.

مناطق ۴، ۶ و ۵ دارای بیشترین سرانه فضای سبز/ علت قطع برخی درختان در اصفهان چیست؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان در بیست و دومین گپ و گفت مدیران شهرداری با رسانه‌ها اظهار کرد: از ۶ هزار هکتار فضای سبز موجود در شهر اصفهان، هزار و ۶۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری نیست.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه از این ۶هزار هکتار ۷۳۹ هکتار مربوط به فضای تفرجگاهی است، خاطرنشان کرد: حدود ۲۸ مترمربع سرانه اکولوژیک فضای سبز هر شهروند در اصفهان است که میزان قابل‌توجهی است اما سرانه فضای سبز تفرجگاهی هر شهروند ۳/۶۳ مترمربع است که نشان‌دهنده وضعیت خوبی نیست.

مادی‌های اصفهان در خطر نابودی

عرفان‌منش با اشاره به اینکه مادی‌ها، یکی از میراث طبیعی شهر اصفهان است، تصریح کرد:حدود ۳۱۰ کیلومتر مادی در شهر اصفهان وجود دارد، که عمدتاً در قسمت شمالی زاینده‌رود جریان دارند اما مادی‌ها به دلیل کمبود آب، با خطر نابودی مواجه شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان با بیان اینکه اطلسی در خصوص مادی‌های اصفهان در شرف نشر است، بیان کرد: ۳ پارک جنگلی در سطح مناطق ۱۵‌گانه اصفهان وجود دارد و همچنین مناطق ۴، ۵ و ۶ به ترتیب بیشترین سرانه فضای سبز و مناطق ۸ و ۱۱ کمترین میزان را دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان اولین رکورد تامین آب تصفیه‌شده برای فضای سبز با ایجاد تصفیه‌خانه‌های مجدد را دارد، گفت: تمام منابع آبی‌ مناطق جنوب اصفهان آب خود را از دست داده است.

عرفان منش افزود: رینگ‌های پساب شهرداری یکی از سپاهان‌شهر و دیگری از شاهین‌شهر آغاز می‌شود و در سال آینده نیز تصفیه‌خانه جنوب شهر احداث می‌شود.

هزینه هزار میلیاردی برای فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان با بیان این موضوع که بیش از هزار میلیارد تومان در سال جاری در حوزه فضای سبز هزینه شده است که ۳۵۰ میلیارد تومان از این میزان، تنها هزینه نگهداری از فضای سبز بوده، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ پروژه برای سال آینده در حوزه فضای سبز تعریف شده که احداث پارک‌ کوهستانی در بختیاردشت از مهم‌ترین آن‌هاست و بخش‌هایی از تملک آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تمرکز سازمان امسال بر روی مدارس و اجرای طرح «حیات در حیاط» با محوریت درختکاری در مدارس بوده و تا پایان سال نیز برنامه‌های مختلفی با محوریت درختکاری برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان خشکسالی را یکی از عوامل آسیب دیدن درختان دانست و از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تشخیص میزان آسیب‌دیدگی درختان خبر داد و بیان کرد: برخی از شهروندان از قطع درختان که توسط سازمان انجام می‌شود، ناراضی‌اند ولی آن‌ها از داخل درخت خبر ندارند، شرکت‌های دانش‌بنیان با دستگاه‌هایی درخت‌ها را اسکن می‌کنند و درصورتی که ۲۰ درصد احتمال خطر داشته باشند، قطع می‌شود تا جان شهروندان را تهدید نکند.

وی همچنین از همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید بذرهای گل و گیاه فصلی خبر داد.

اخبار مرتبط:
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است