کد خبر : 235538
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - 11:04
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

زاینده‌رود پایان ۱۴۰۲ احیا می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه می‌ماند

شهردار اصفهان گفت: با همدلی که بین مدیران استانی ایجاد شده، امید است تا پایان ۱۴۰۲ برای همیشه جریان زاینده‌رود را در شهر اصفهان داشته باشیم.‌

زاینده‌رود پایان ۱۴۰۲ احیا می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه می‌ماند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی قاسم زاده در نشست خبری با اشاره به اینکه خبرهای خوبی درباره زاینده‌رود خواهیم داشت، اظهار داشت: با همت استانداری و کمک دستگاه‌ها، صنایع و شهرداری پیش‌بینی شده است که آب خلیج فارس (دریای عمان) نیمه دوم سال آینده به اصفهان می‌رسد.‌

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه این پروژه انتقال آب با مدیریتی جهادی به شدت فعال است، افزود: این طرح به هشت خرده پروژه تقسیم شده و هر هشت پروژه فعال است؛ جهادی کار می‌کنند و پروژه‌ای که شاید پنج سال تا ۱۰ سال می‌کشید با اتکا به منابع اعتباری استانی در حال انجام است.‌

شهردار اصفهان ادامه داد: پیش بینی این است که خط لوله انتقال آب دریا تا پایان ۱۴۰۲ به سیرجان (کرمان) برسد و از آنجا به اصفهان منتقل کنند و در ادامه پروژه را به دریای عمان وصل کنند و آب استیجاری سیرجان جایگزین شود.‌

قاسم زاده تصریح کرد: با توجه به مدیریت قوی پروژه و همدلی که بین همه منابع استانی وجود دارد پیش‌بینی می‌شود که اواخر ۱۴۰۲ آب تصفیه شده خلیج فارس را در اصفهان برای صنایع و کشاورزی خواهیم داشت.‌

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که جریان زاینده‌رود را پایان ۱۴۰۲ برای همیشه داشته باشیم، ابراز داشت: امید است این پروژه‌ها با اتکا به منابع داخلی به نتیجه برسند و این نویدی است که پس از سال‌ها اختلاف، همگنی و همدلی برای آن شاهد هستیم زیرا اساسی‌ترین مسئله شهر ما آب است و بسیار امیدواریم که این نگرانی به زودی بر طرف می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رؤیای من برای این شهر، اصفهان شهر زندگی است که هر کسی آرزو کند در اصفهان زندگی کند، تصریح کرد: اصفهان شخصیتی فرهنگی و تاریخی دارد که باید از آن صیانت کرد و برنامه ما توسعه این شهر با حفظ شخصیت آن است.

بخشی از خط ۲ قطار شهری پایان ۱۴۰۳ بهره‌برداری می‌شود

قاسم زاده با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل شهری تمرکز بر تکمیل خط ۲ قطار شهری اصفهان است، اظهار داشت: این پروژه پیشرفت کار خوبی دارد و اکنون از دو محور بصورت شبانه روزی با ۲ هزار نیروی کار عملیات زیرساختی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان در تدوین بودجه ۱۴۰۲ تاکید داشت که خط دو مترو تا پایان ۱۴۰۳ از محدوده دارک تا زینبیه بهره برداری شود، افزود: با هفت هزار میلیارد تومان برآورد بودجه‌ای که برای این ابر پروژه شده امید است سال آینده با شتاب بیشتری تحقیق یابد.

افزایش ۶۵ درصدی ۱۴۰۲ بودجه شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد که با تحقق منابع آن در سال آینده خدمات بیشتر و بهتری به مردم اصفهان ارائه شود.

قاسم زاده با بیان اینکه حدود ۷۳ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، عمرانی و ۲۷ درصد هزینه‌ای است، خاطرنشان کرد: ۴۱ درصد بودجه سال آینده به حوزه حمل و نقل، ۱۹ درصد به خدمات شهری، ۱۳ درصد مالی، اقتصادی شهردار، ۱۱ درصد برای برنامه ریزی و توسعه‌، ۱۰ درصد فرهنگی و اجتماعی، سه درصد معماری و ۲ درصد عمرانی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تعیین شده که با سازمان‌های تابعه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ پنج هزار میلیارد تومان طرح‌های مشارکت تعریف شده است، گفت: در صدد هستیم که سال به سال درآمد شهرداری را از محل درآمد ساختمانی کاهش دهیم.

نظافت مکانیزه معابر شهر اصفهان در سال آینده

قاسم زاده با بیان اینکه خدمات شهری و نظافت در کلانشهر اصفهان به سمت مکانیزه شدن حرکت می‌کند، اظهار داشت: سال جاری در بزرگراه‌های شهر این طرح پس از آن چند اتفاق تلخی که داشتیم و همکاران ما جان خود را از دست دادند، اجرا شد و سال آتی نظافت مکانیزه را در معابر دیگر خواهیم است.

وی، تغییر روز تحویل زباله در شهر اصفهان را طرحی موفق ارزیابی کرد و گفت: آمار و ارقام در اجرای این طرح حاکی از نمره موفقی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بر تبدیل زباله‌ها به مواد و انرژی متمرکز شدیم، افزود: طرح پیرولیز یا تبدیل زباله به انرژی در سطح تجاری در حال اجرا است و سیستم‌های زباله سوز هنوز به قرارداد نرسیده است.

قاسم زاده با اشاره به اینکه پسماندهای ساختمانی و بازیافت شیرابه از طریق دانش بنیان‌ها در حال برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان از گذشته در مدیریت پسماند پیشتاز بوده اما ابعاد جدیدی در این حوزه در حال پیگیری است و در آینده پسماند ساختمانی نخواهیم داشت.‌

چهار باغ پیاده راه می‌ماند

شهردار اصفهان با بیان اینکه احیای بافت تاریخی در سال ۱۴۰۲ با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: چهار باغ عباسی پیاده راه خواهند ماند و شورای اسلامی شهر و شهرداری در این باره اتفاق نظر دارند و پای این کار ایستاده‌اند و جای نگرانی نیست.

قاسم زاده با بیان اینکه جمع آوری صندلی‌های چهارباغ مصوبه شورای تأمین استان بود و به صورت موقت انجام شد، خاطرنشان کرد: دولت خانه صفوی، چهار باغ، بخشی از خیابان استانداری و آمادگاه نیز پیاده راه خواهند شد و پیاده راه مانده چهار باغ مصوبه شورای ترافیک کشور و استان است و هیچ شک و شبهه‌ای در این باره وجود ندارد.

وی با اشاره به مازوت سوزی نیروگاه شهید محمد منتظری در زمستان‌ها، ابراز داشت: در جلسه رئیس قوه قضائیه در اصفهان دستور قطع کامل مازوت سوزی این نیروگاه صادر شد و امید است که اکنون هیچ مازوتی در اصفهان در حال سوختن نباشد.

شهردار اصفهان درخصوص آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: برای حل این معضل در حوزه حمل و نقل شهری هیچ راهی جز توسعه قطار شهری، تکمیل رینگ حفاظتی و استاندارد سازی اتوبوس‌های شهری نیست هرچند دستور العمل در ارتباط با کاهش آلاینده‌ها ابلاغ شده و بشدت درگیر هستیم که با توسعه فضای سبز بخشی از آلاینده‌ها که شهرداری در آن نقش دارد، کاهش یابد.

قاسم زاده با اشاره به اینکه تکمیل حلقه حفاظتی حمل و نقل کماکان فعال است، گفت: این طرح که از قبل دوره ما شروع شده بود حتی یک روز هم تعطیلی نداشته است و خط یک مصوب شد با مشارکت یکی از شرکت‌های معتبر ادامه دهیم که از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی امتداد خط یک را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل شهری، در سال جاری ۲۸۵ اتوبوس نو خریداری و به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه شد، افزود: در حوزه فرهنگی تمرکز ما بر تأمین فرهنگ شهرنشینی متمرکز کنیم هرچند اصفهان از این حیث همواره پیشتاز بوده اما مدتی در حوزه فرهنگی وقفه ایجاد شد که تلاش می‌کنیم رویکرد توسعه فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در سال ۱۴۰۲ با شتاب بیشتری ادامه یابد.

اخبار مرتبط:
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است